horaris vaga metro

La vaga al metro de Barcelona pel Mobile World Congress 2019 es manté, després que la mediació “in extremis” a Treball no hagi arribat a cap acord. Els treballadors del metro la fan coincidir amb el Mobile World Congress 2019, del 25 al 28 de febrer. Així ho han decidit els treballadors en assemblea i ho han ratificat. Els treballadors han decidit fer aturades parcials tots els dies del MWC 2019, dues hores per cada torn (matí, tarda i nit).

Horaris de la vaga al metro de Barcelona pel Mobile World Congress 2019

El primer dia d’aturades (25 de febrer) els serveis mínims han estat del 50 % en les hores punta i del 33 % a l’última franja però la resta de dies s’han ampliat pel risc d’un episodi de contaminació per partícules en suspensió. Així doncs, els horaris de les dues hores d’aturades per torn són aquests:

  • De 7 a 9 h: decretats serveis mínims del 65 %.
  • De 16 a 18 h: decretats serveis mínims del 65 %.
  • De 22.50 a 00.50 h: decretats serveis mínims del 45 %.

La resta d’hores el servei de metro funcionarà amb normalitat encara que s’avisa els usuaris que les aturades poden començar abans i finalitzar més tard a causa de la retirada i la incorporació de trens.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mobile World Congress 2019: horaris i entrades” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/economia/mobile-world-congress-2019-dates-entrades/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

Reforç de la Línia H12 i de les llançadores

Un altre transport per arribar i sortir del recinte firal on se celebrarà el Mobile és la Línia H12 (Gornal – Besòs Verneda) a través de la parada Plaça d’Europa. Des de TMB es reforçarà aquesta línia amb més vehicles tant al matí com a la tarda coincidint amb l’arribada i sortida dels congressistes. L’organització del Mobile World Congress ha contractat a TMB un servei especial d’autobusos llançadora que connectarà els dies 25, 26, 27 i 28 de febrer, de 7 h a 21 h, el recinte firal de la Gran Via amb el de Montjuïc on se celebrarà el 4 YFN.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Com arribar al Mobile World Congress 2019″ style=”flat” shape=”square” color=”inverse” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/com-arribar-mobile-world-congress-2019/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209456058{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;border-radius: 5px !important;}” el_id=”caixa-negra”][/vc_column][/vc_row]

Per què fan vaga de metro pel Mobile World Congress 2019?

El principal motiu que esgrimeix el comitè d’empresa és la gestió de la crisi de l’amiant per part de TMB, però no n’és l’únic. Un altre dels punts que reclama la plantilla és l’obligatorietat de readmetre els treballadors acomiadats de manera improcedent. També acusen l’empresa d’actuar de forma “dictatorial” sense “negociar absolutament res” amb els treballadors i estan preocupats per una possible reducció de la plantilla d’agents d’atenció al client a causa de l’automatització de les portes d’accés. Per la seva banda, TMB ja ha dit que creu que no hi ha “motius laborals” per fer vaga al metro pel Mobile.

No és la primera vaga al metro pel Mobile

L’ombra de les vagues sobre el Mobile World Congress és llarga. La darrera aturada que va coincidir amb el congrés va ser el 2016, en plenes negociacions per a la renovació del conveni col·lectiu. En aquella ocasió, a més, s’hi van sumar els treballadors de bus i de tren, cosa que va dificultar molt la mobilitat en uns dies en què la ciutat acull més de 100.000 congressistes.

També hi va haver vaga l’any 2014, tot i que va tenir poca incidència perquè la va convocar un sindicat minoritari. Tot i això, l’ombra de les aturades sempre ha planat sobre el congrés. El 2017, l’assemblea de treballadors del metro va arribar a votar la possibilitat de fer-ne, però finalment va quedar descartada.

La CGT abandona la mesa de negociació

A través de les xarxes, el sindicat CGT ha anunciat que “abandona la negociació” del Departament de Treball. Han criticat que després de tot un dia reunits, no els haguessin informat dels serveis mínims per a l’aturada. Consideren que aquesta dilació vol generar dubtes entre els treballadors i anuncien que la vaga es farà per defensar la salut de la plantilla i dels usuaris de metro. Han anunciat que aquesta és una “guerra” que serà “molt llarga” i que tan sols “acaba de començar”.