Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) augmentarà a partir de dilluns la capacitat de circulació de la xarxa de metro per garantir un transport segur de cara al setembre. La previsió de TMB és que el proper mes hi hagi menys usuaris que en anys anteriors a causa del teletreball i la crisi econòmica. Tot i així, per evitar aglomeracions, des de l’empresa pública han decidit avançar dues setmanes la posada en servei màxima de trens, que normalment comença amb l’inici del curs escolar, de manera que s’oferirà a partir de dilluns 31 d’agost. En total, circularan 159 trens a la xarxa, és a dir, cinc més dels que circulaven el curs passat un cop iniciades les classes.

En hora punta estaran en circulació tots els trens disponibles. El reforç més important serà per a les línies més saturades, l’L1 i l’L5 del metro. En aquestes línies es l’objectiu és reduir el temps d’espera en hora punta fins als dos minuts i mig.

Finalitzen les obres de l’L1 i l’L4

Sense incidències ni endarreriments, les obres d’aquest estiu de les línies L1 i L4 del metro de Barcelona finalitzen en els propers dies tal com estava previst. El tram de la línia 1 entre Santa Eulàlia i Hospital de Bellvitge obre aquest diumenge, mentre que el de la línia 4 entre la Pau i la Selva de Mar recupera el servei a partir de dilluns. A l’L1 s’han renovat 1.800 metres de vies i s’ha actualitzat un tram de 500 metres del sistema de drenatge. En canvi, a l’L4 s’han millorat 1.200 metres de via, el reforç del sistema de drenatge en 1.500 metres i l’aplicació d’un tractament antifiltracions en un túnel de 700 metres. Els treballs han tingut un cost de 7,6 milions d’euros.

Retirada d’amiant a la Pau

En paral·lel a les obres, s’ha aprofitat per fer una retirada de 10.000 quilos de planxes de fibrociment de l’estació de la Pau a l’L4. En concret, s’ha retirat l’amiant del revestiment de les parets de les dues andanes, així com també una canonada. L’actuació ha tingut un cost de 139.000 euros i forma part del pla de retirada d’amiant del conjunt del metro.