Hi ha coses que ni la crisi del coronavirus ha aconseguit canviar del tot. L’estiu és, tradicionalment, un període d’obres a Barcelona i aquest agost no n’és l’excepció. Des de finals de juliol i fins a finals d’agost, alguns trams de l’L4 (groga) i l’L1 (vermella) de metro estan d’obres. Però, què se n’estan fent i per què aquest manteniment és tan freqüent a la línia 4?

Molt a prop de la costa

Principalment, els operaris estan treballant a renovar diversos trams de via i, sobretot, a reforçar el sistema de drenatge. La línia 4 passa molt a prop de la costa en el seu últim tram, en direcció Besòs, i “els nivells freàtics són molt grans”, explica el responsable de projectes de via de TMB, Javier Gómez: “Hi ha molta infiltració en la infraestructura de túnel, hi entra aigua, i l’hem de tornar a canalitzar per conduir-la i portar-la als pous”.

En aquest sentit, una part de la via balastada s’està canviant perquè quedi muntada sobre formigó amb l’objectiu de millorar les condicions de drenatge i evacuació d’aigua.

Equips de treball estables pel coronavirus

En l’actuació de l’L4 s’hi treballa 24 hores al dia en dos torns. La pandèmia ha obligat a canviar algunes condicions de treball i a reorganitzar els equips. Segons explica Javier Gómez, els canvis de torn són ara més lents perquè s’han introduït mesures per evitar que els equips coincideixin i prevenir que es propagui el coronavirus. Unes mesures que han obligat també a allargar uns dies més els treballs.