Tornen els talls al metro durant l’agost, i en concret a les línies 1 i 4. A la línia groga hi haurà quatre estacions sense servei, entre la Pau i Selva de Mar, entre el 27 de juliol i el 30 d’agost. A la vermella hi haurà fins a set estacions sense circulació. La intervenció es farà entre les parades d’Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia, del 3 al 29 d’agost.

Les obres s’han concentrat en el període estival, com ja és habitual en aquest tipus d’actuacions, perquè és l’època de l’any amb menys mobilitat urbana. TMB, a més, remarca que “s’han concentrat en el mínim de temps”. Els treballs tindran un cost de 7,6 milions d’euros.

Afectacions a l’L4 (del 27 de juliol al 30 d’agost)

L’objectiu dels treballs a l’L4 és renovar 1.200 metres de via, reforçar diversos trams de drenatges (1.500 m) i aplicar tractament antifiltracions a part del túnel (700 m). Els treballs, que s’allargaran durant 35 dies (tot el mes d’agost i alguns dies de juliol), tindran un cost de tres milions d’euros.

La línia funcionarà amb normalitat entre Selva de Mar i la Trinitat nova, però no hi haurà servei fins a la Pau. El tram afectat és de més de dos quilòmetres i mig. Els usuaris podran recórrer aquest trajecte amb un servei especial d’autobusos que pararan prop de les estacions afectades, funcionaran amb el mateix horari del metro i amb una capacitat equivalent, segons TMB. L’alternativa és cobrir els desplaçaments amb combinacions d’altres línies de transport en superfície, com els autobusos o el Trambesòs.

Grafisme dels talls a l'L4 del metro l'estiu del 2020

Retirada d’amiant a la Pau

En el cas de l’estació de la Pau, s’aprofitarà el tall per retirar material amb amiant que encara hi ha a les instal·lacions. En concret, es trauran el fibrociment que hi ha al revestiment de les parets de les dues andanes, a més d’una canonada. En total, 752 metres quadrats de planxes.

L’actuació, amb un cost de 139.000 euros, s’emmarca en el pla de retirada d’amiant del conjunt del metro. Segons dades de TMB, fins ara s’han detectat 440 tones de fibrociment al metro, de les quals s’han retirat “de manera segura” 149 tones i s’han tractat 81 tones més. L’objectiu de l’empresa és eliminar tot aquest material en tres anys.

Tall a l’L1 (del 3 al 29 d’agost)

Les obres a l’L1 afectaran cinc quilòmetres i mig de línia durant 27 dies. Els treballs han de servir per renovar 1.800 metres de via i per actualitzar un tram del sistema de drenatge, a més d’altres actuacions que afecten, entre d’altres, la senyalització ferroviària i la catenària. El pressupost és de 4,6 milions d’euros.

El metro només circularà amb normalitat entre Santa Eulàlia i Fondo i la resta de trajecte s’haurà de cobrir amb dos autobusos llançadora, un amb servei entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia i parada a totes les estacions, i un altre entre Espanya i Hospital de Bellvitge, sense parades intermèdies. Tots dos funcionaran de 5 del matí a 12 de la mitjanit. L’alternativa és fer transbordaments a altres línies de metro, Rodalies o FGC, o bé optar línies regular d’autobús.

Grafisme dels talls a l'L1 del metro l'estiu del 2020