(ACN) Seat ha posat en marxa aquest dijous el seu primer servei de mobilitat compartida a Barcelona amb el desplegament d’una flota de 632 motos 100% elèctriques. A través de la marca Seat MÓ, presentada el passat mes de juny, el grup automobilístic oferirà dos tipus de serveis amb l’objectiu “d’assegurar la mobilitat individual a tots els ciutadans”, tal com ha expressat en un comunicat.

El primer consisteix en una plataforma de motos multiusuari, similar a la que ofereixen companyies com eCooltra o Yego, entre d’altres. El segon es basa en un model de subscripció que permet tenir accés a una moto per setmanes o per mesos sense necessitat de permanència. Aquesta última opció també estarà disponible per a patinets elèctrics.

Pel que fa al servei de motos multiusuari, Seat ha desenvolupat una aplicació mòbil que permet localitzar les seves motos elèctriques i desbloquejar-les. En el bagul del vehicle hi haurà dos cascs, gorres d’un sol ús i tovalloletes hidroalcohòliques com a mesura de protecció contra la covid-19. A banda, les motos es desinfectaran amb un producte que protegeix els vehicles i que elimina possible virus, microbis, bacteris i fongs, segons explica la companyia.

En relació amb el model de subscripció, Seat permet l’opció de tenir accés a una moto per setmanes o mesos, si es paga una tarifa que inclou l’assegurança del vehicle, el manteniment, un casc i un canvi de bateria setmanal, tot plegat sense necessitat de permanència. El model de subscripció, segons apunta Seat, és per a un usuari, extensible a una persona addicional.

Segons Seat, la implementació d’aquests nous serveis garantirà la mobilitat fins i tot en dies de restricció de trànsit després de la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions. Pel responsable de Seat MÓ, Lucas Casasnovas, el llançament d’aquests productes “reforça el compromís de Seat amb la nova mobilitat urbana i suposa un pas més en l’objectiu de treballar per aconseguir una mobilitat més accessible i assequible pels ciutadans, especialment els joves”.