El transport públic de l’àrea de Barcelona recuperarà la totalitat de l’oferta a partir del mes de setembre. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) preveu facilitar així la distribució dels usuaris, ja que preveuen que la demanda sigui substancialment inferior a l’habitual en un mes de setembre.

Pel que fa a l’horari nocturn, el servei de metro, FGC, TRAM i Rodalies seguirà restringit i finalitzarà a la mitjanit -inclòs el cap de setmana- mentre es mantingui la limitació de l’oci nocturn a Catalunya. Un cop s’anul·li, l’ATM preveu ampliar-lo.

El metro i el TRAM, al 100 % a partir del 31 d’agost

Els diferents operadors augmentaran l’oferta diürna fins arribar a la capacitat màxima entre l’1 i el 14 de setembre, mentre que el metro i el TRAM n’oferiran el 100 % a partir del dilluns, 31 d’agost. De fet, el servei de metro incorporarà a partir del 14 de setembre nous trens a les hores punta que incrementaran l’oferta habitual del servei. Els ferrocarrils augmentaran fins al 100 % a partir de l’1 de setembre.

Pel que fa a l’autobús, TMB n’augmentarà l’oferta fins al 90 % a partir del 31 d’agost i passarà a ser del 100 % a partir del 14 de setembre.

La demanda a l’agost cau a la meitat

L’ús del transport públic al llarg del mes d’agost s’ha situat entre un 45 i un 60 % de l’habitual, en funció de l’operador. Concretament, al metro i al TRAM la demanda ha arribat al 65 %, mentre que a Renfe ha caigut fins al 45 %.