El negoci de les motos de lloguer ha experimentat un fort creixement en els últims mesos. Actualment hi ha prop de 10.000 llicències atorgades a Barcelona. L’Ajuntament va ampliar en 3.000 el número de les llicències de les motos compartides i ara hi ha més diversitat de vehicles i marques per llogar.

La situació sanitària ha suposat una oportunitat per les companyies que presten aquest servei i han decidit promocionar el servei per captar nous clients. Aquesta tardor està previst que es faci l’adjudicació definitiva a 11 empreses de motocicletes i set empreses de bicicletes que van guanyar el concurs per operar a la ciutat. El consistori ha apostat aquest any per incrementar el nombre de llicències d’aquests vehicles per promoure un transport sostenible, ja que la majoria de motos són elèctriques.

Pels usuaris, un servei segur i flexible

El perfil de l’usuari de les motos compartides és principalment d’un públic jove que busca un tipus de transport per desplaçar-se de forma esporàdica per la ciutat. Els usuaris creuen que aquest servei “és més segur” per evitar aglomeracions en el transport públic, i també destaquen que “és més barat”.

La comoditat va més enllà de l’economia, i és que els usuaris poden llogar els vehicles a qualsevol hora i poden consultar la disponibilitat de vehicles al seu entorn des del telèfon mòbil. La Noelia, usuària habitual, assegura també que “no cal posar gasolina perquè és elèctric”.

Alguns també aposten per moure’s en patinet compartit, tot i que aquest vehicle encara està pendent de ser aprovat per la normativa. Per aquest motiu, l’Ajuntament està sancionant les empreses que operen arreu de la ciutat.