Aquest dilluns han començat les obres de millora a l’L5, que han deixat sense servei de metro el tram que hi ha entre les estacions de Collblanc i Can Vidalet. Els treballs, que han fet tallar completament l’estació de Pubilla Cases, estan relacionades amb la futura estació d’Ernest Lluch, que s’ha de construir entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases. Unes obres que ja estan en marxa i que està previst que s’allarguin 24 mesos. El pressupost d’aquesta actuació s’eleva a 15 milions d’euros.

Mentre durin les millores, Can Vidalet i Collblanc només estaran en funcionament com a terminals provisionals dels dos trams de línia oberts. La resta de la Línia 5, entre Cornellà Centre i Can Vidalet, d’una banda, i de Collblanc a Vall d’Hebron, de l’altra, funcionarà amb normalitat. Està previst que les afectacions s’allarguin fins a l’1 de setembre. 

L5 metro

Reforç del servei de bus

A partir d’aquest dilluns, Transports Metropolitans de Barcelona cobreix el recorregut afectat amb un bus llançadora que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. De fet,  TMB ha anunciat avui mateix que reforçarà el servei de bus perquè, aquest dilluns al matí, els vehicles anaven molt plens.

Aquest dissabte també s’ha posat en marxa un altre tall de la xarxa de metro, aquest cop a l’L2. Les obres han obligat a tallar la línia entre les estacions del Paral·lel i la Sagrada Família. TMB cobreix el trajecte, que afecta sis estacions, amb la línia regular D50 de bus. Alguns usuaris però no s’havien assabentat del tall i aquest dilluns s’han trobat que no podien arribar al destí.

Aquestes dues afectacions s’afegeixen a les obres de l’L1, que van començar l’1 de juliol. La modificació d’aquesta línia, una de les principals de la xarxa, va provocar les queixes i el malestar expressat pels usuaris i les molèsties derivades als conductors de les llançadores. Per això, finalment, TMB ha decidit aquesta setmana posar un bus llançadora que farà tot el recorregut.

7500 passatgers afectats

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcon, ha lamentat les molèsties que hagin pogut ocasionar aquestes intervencions als usuaris. Ha assegurat que s’ha aprofitat el moment de menys afluència de passatgers al metro -es calcula que en hora punta hi ha 7500 viatgers afectats pels talls – i ha afegit que són obres molt independents entre elles. A més, ha afirmat que s’han anat introduint mesures progressivament per tal de minimitzar l’impacte de l’aturada del servei.  El bus llançadora que connecta el Clot amb Fondo n’és un exemple.