La xarxa pública Endolla Barcelona ha sumat set punts de recàrrega per a vehicles elèctrics nous. D’aquesta manera, segons l’Ajuntament, es dona cobertura a totes les zones de la ciutat i s’arriba als 500 punts en funcionament. Els nous es reparteixen per sis barris diferents: Sarrià, el Baix Guinardó, les Corts, Pedralbes, Sant Gervasi – la Bonanova i Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera.

La xarxa actual té 367 punts de recàrrega per a cotxes i motos situats en aparcaments de B:SM i 133 que es troben a la via pública. Al conjunt de la ciutat, n’hi ha 23 que són de recàrrega ràpida, és a dir, que permeten omplir el 80 % de la bateria en només 30 minuts.

5.000 usuaris

Des del 2018, s’han invertit en aquesta infraestructura 1.950.000 €, bona part dels quals, aquest 2020 (950.000 €) i, segons dades municipals, el servei ja té 5.000 usuaris. En fan ús a través de l’aplicació Smou, ja que integra també les àrees verda i blava de la ciutat i, des d’aquest juliol, també el Bicing.

Tot i la caiguda del 80 % de l’ús, els punts s’han mantingut actius durant tot l’estat d’alarma decretat per la pandèmia del coronavirus. Després del desconfinament, les dades apunten que l’activitat s’està recuperant progressivament: al maig s’hi van registrar 3.300 recàrregues mentre que, al juny, en van ser 6.394.

Barcelona participa en un projecte europeu

Endolla Barcelona forma part, des del mes de juny, del projecte europeu eCharge 4 Drivers, que busca millorar el procés de recàrrega dels vehicles elèctrics. L’activitat de la ciutat se centra en quatre punts: dissenyar un servei d’intercanvi de bateries per a motos,  millorar l’app Smou amb un planificador de ruta que inclogui els punts de recàrrega, fer proves de connexió amb un sistema que permet identificar-se només endollant el vehicle i desenvolupar nous esquemes tarifaris i d’incentius.