afectacions rodalies

Ja han començat les primeres obres a Rodalies Renfe aquest 2022. Serà un any d’afectacions: el servei encara treballa a diversos punts de la xarxa ferroviària. Entre les actuacions més importants hi ha la nova estació de Sant Andreu Comtal i la futura estació de la Sagrera, el desenvolupament del corredor del Mediterrani o la integració urbana del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat. Els treballs, que suposen una inversió de 471 milions d’euros, comportaran afectacions al trànsit ferroviari des d’aquest mes d’abril fins al febrer del 2023.

A continuació, et detallem tots els horaris i parades afectades per les obres a Rodalies Renfe el 2022 i el 2023.

Afectacions a l’R2 Nord de Rodalies i parades anul·lades

El cap de setmana del 23 i 24 d’abril, la línia R2 Nord, que uneix l’aeroport de Barcelona-el Prat amb Maçanet, quedarà sense servei entre l’estació del Clot-Aragó i Montcada i Reixac per les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal i de la Sagrera. Com a conseqüència, els trens que van a l’aeroport sortiran de l’Estació de França i no pararan al Clot-Aragó ni a Sant Andreu Comtal, però sí que ho faran a Sants i al Passeig de Gràcia.

El tall afectarà també la circulació cap a Granollers Centre, Sant Celoni i Maçanet. Si s’hi vol arribar des de Barcelona, Renfe recomana agafar l’R4 fins a l’estació de Montcada i Reixac – Manresa i, un cop allà, caminar fins a l’estació de Montcada i Reixac de l’R2.

L’R4 començarà i finalitzarà el recorregut a Castellbisbal

Els trens que habitualment comencen o finalitzen el recorregut a Martorell, ho faran a Castellbisbal mentre durin les obres a Rodalies Renfe. Entre Sant Vicenç de Calders i Castellbisbal hi haurà dos trens per hora i sentit i es reforçarà el servei amb un bus llançadora des de Castellbisbal fins a Martorell.

En el tram de Castellbisbal i Terrassa hi haurà quatre trens per hora i sentit amb reforços en hores punta. El servei serà l’habitual entre Terrassa i Manresa.

L’R8, sense servei entre Martorell i Rubí

La circulació ferroviària entre Martorell i Rubí quedarà interrompuda. Els trens iniciaran i finalitzaran el recorregut a Rubí i hi haurà un servei alternatiu per carretera que connectarà aquesta estació amb la de Martorell. La previsió és que els treballs s’allarguin fins al febrer del 2023.

afectacions R8 rodalies

Sense servei de l’R1 entre l’Hospitalet i Molins de Rei

L’R1 de Rodalies iniciarà i finalitzarà el recorregut a l’Hospitalet de Llobregat. Per tant, quedarà sense servei el tram que va des d’aquesta localitat fins a Molins de Rei. Com a alternativa, els viatgers podran agafar els trens de la línia R4, que tindran una freqüència de pas de 15 minuts. Durant les hores punta, es reforçarà el servei i els combois passaran cada 10 minuts.

Rodalies també amplia l’oferta de trens de l’R1 i l’R4 a última hora del dia per facilitar la mobilitat de la ciutadania.

S’incrementen els trens de l’R3 i R7

Aquesta reprogramació de serveis permetrà incrementar la freqüència de pas dels trens de l’R3 entre Barcelona i Vic, amb dos serveis més per sentit i recuperar els tres trens per sentit entre l’Hospitalet i la Garriga. A més, l’R7 també reforçarà el pas de combois fins a Molins de Rei i tots els trens tindran enllaç a Sant Andreu Arenal per tal de connectar-los amb l’R4 en tots dos sentits.

Més busos exprés

El govern de la Generalitat de Catalunya ha anunciat un reforç del servei de busos exprés per pal·liar els efectes de les diferents obres que coincidiran en el temps a Rodalies. Els treballs que obliguen a reordenar els horaris i les freqüències de pas de les línies R1, R3, R4, R7, R12 i RG1 han portat l’executiu a ampliar el servei d’autobusos, principalment els nocturns.

Així, el primer Nit Bus del Maresme (N80) surt des d’aquest dijous a les 0.10 h. El primer Nitbus de Terrassa (N64) ho fa des de les 0.00 h. Aquest dona servei a Cerdanyola i Barberà, a banda de Terrassa i Sabadell, on ja hi ha oferta de FGC. A més, s’ha pactat amb Renfe que el darrers trens cap a Mataró i el Terrassa- Martorell ajustin els horaris. Així, el darrer cap a Mataró sortirà a les 23.45 h i el darrer Terrassa-Martorell a les 23.33 h a partir del 30 de maig.