Comerciants i veïns estan farts de les obres al carrer de Pi i Margall, i només fa tres mesos que van començar. Aquesta via s’ha de convertir en un eix verd amb prioritat per als vianants a finals del 2023. Mentre durin els treballs, hi ha un sol carril de circulació per sentit i els transportistes denuncien que s’han quedat sense espai per descarregar mercaderies. A més, els diversos trams aixecats i els espais destinats a la maquinària i materials han reduït les zones de pas dels veïns.

Poques opcions per descarregar mercaderies

Nombrosos comerços que hi ha al llarg del carrer, que va des de la ronda del Guinardó fins a la plaça d’en Joanic, han rebut les queixes dels transportistes que s’encarreguen d’abastir-los. Es queixen que les obres no els deixen gaires opcions per aturar-se a descarregar mercaderies.

“No hi ha gaires zones per descarregar i, a més, la policia cada dos per tres ens està multant perquè parem on podem”, es queixa un dels transportistes afectats, Aaron Ramírez. De fet, explica que els espais destinats a la càrrega i descàrrega són pocs i estan molt allunyats. “La mercaderia pesa i no pots portar-la bé fins al comerç”, afegeix.

Aquest fet també té conseqüències pel que fa als vianants. D’una banda, els veïns denuncien que les obres els deixen menys lloc de pas a les voreres. Però a la cursa d’obstacles hi han d’afegir els camions i furgonetes aturats a qualsevol lloc. A més, es queixen que tenen menys contenidors d’escombraries i estan més lluny.

Els restaurants, afectats sense terrasses

Un altre dels col·lectius afectats pels treballs de transformació de Pi i Margall són els restauradors. Molts han vist com havien d’eliminar la terrassa per les obres, i d’altres, ho hauran de fer aviat. És per això que esperen que els treballs no s’allarguin més dels 17 mesos previstos.

Però la queixa principal dels restauradors és la manca d’informació. David Aroca, del Mos Gastrobar, imagina que no recuperarà les taules de fora fins que acabi la reforma. “Ningú no ens ho ha explicat i tampoc no sabem si ens cobraran l’impost de terrasses, o si rebrem alguna ajuda pel temps que haurem estat sense”, explica Aroca.

L’Ajuntament de Barcelona, per la seva banda, recorda que hi ha un canal obert de comunicació en què veïns i comerciants es poden dirigir per correu electrònic i WhatsApp, i així solucionar les incidències que vagin sorgint.