estació Sagrera

La construcció de la nova estació de la Sagrera continua en marxa i ara avança una fase més, amb la instal·lació de les vies d’alta velocitat per on circularan en un futur els trens de l’AVE. Ja s’ha aprovat el contracte per al muntatge d’aquests elements, que servirà per al servei comercial però també per al tractament tècnic dels trens. Actualment, aquesta infraestructura ferroviària a la Sagrera, que vol convertir-se en la gran estació intermodal del nord de Barcelona, té un grau d’execució del 60 %.

Tal com ha informat Adif en un comunicat, la instal·lació de les vies tindrà un cost de 7,4 milions d’euros i suposarà el muntatge d’un total de 18 vies d’amplada estàndard, dues de les quals seran les generals de la línia d’alta velocitat. N’hi haurà sis més, també, per prestar altres serveis comercials per a trens de fins a 400 metres de longitud, com la mitjana distància i Rodalies de Catalunya. Per tant, en total hi haurà vuit vies amb les respectives quatre andanes.

Les vies restants (10) serviran per fer tasques tècniques.

El muntatge de les vies, per fases

El muntatge de les vies d’alta velocitat de la Sagrera es farà per fases, fet que, entre altres coses, permetrà després desmuntar el traçat provisional actual d’1,5 km entre l’entrada del túnel Sants-la Sagrera i el túnel de Sant Andreu.

Adif defineix la nova infraestructura com l'”estació d’estacions de Barcelona“, ja que inclourà alta velocitat, llarga i mitjana distància, Rodalies de Catalunya, metro i busos urbans i interurbans. Ara per ara, circulen trens de Rodalies de l’R1 i enguany també ho començaran a fer els de l’R2.