El verd, el vianant i el transport sostenible són protagonistes en una part de l’avinguda Meridiana. S’han acabat d’enllestir els darrers treballs del primer tram de reforma i, aquest cap de setmana, la via ja està d’estrena entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca. L’objectiu de les obres ha estat, des d’un inici, reduir-hi el trànsit de vehicles.

En primer lloc, s’ha fet el que l’Ajuntament anomena “un corredor verd”, és a dir, s’ha connectat el nou Parc de les Glòries amb l’avinguda. Fins al carrer d’Aragó, és manté la rambla central que ja existia, amb espais d’estada per als ciutadans i un carril bici segregat a cada costat. A més, les voreres laterals s’han ampliat i l’espai dedicat al vehicle s’ha reduït: ara hi ha dos carrils de circulació per banda, un per a vehicles i un per a l’autobús.

Des d’Aragó i fins al carrer de València, hi ha canvis: la rambla central desapareix i és de pas exclusiu per a bicicletes. Al mig, hi ha un carril bici bidireccional envoltat de vegetació i l’espai per a vianants és als laterals, amb voreres més amples. En aquest tram, també s’ha eliminat un carril de circulació d’entrada i un de sortida, de manera que n’hi ha tres per sentit.

La nova Meridiana segueix sense gaires diferències fins al carrer de Mallorca. Es manté el carril bici al centre, però només amb una franja d’arbrat i vegetació perquè s’han mantingut els quatre carrils per a cotxes de sortida de la ciutat.

Som Meridiana demana continuar la reforma i mesurar la contaminació

Després de nou mesos d’obres, els veïns celebren que la reforma avanci, però demanen que en els propers anys no s’aturi. Susana Pascual, membre de la plataforma Som Meridiana, reclama que en els propers quatre anys la proposta es consolidi. “Creiem que hem de continuar transformant permetent la mobilitat de tothom: ja sigui a peu, en bicicleta, en transport públic o en cotxe. Però d’una manera equilibrada”, apunta.

Des de fa temps, també està previst instal·lar una estació a la Meridiana que hi mesuri els nivells de contaminació. Segons Som Meridiana, això no s’ha fet, però sembla que està encaminat. Pel que fa a la resta de trams per rehabilitar, s’hi han fet mesures a curt termini mentre s’estudia amb detall com continuarà la transformació de la via fins a Fabra i Puig.