En tot l’àmbit d’actuació hi haurà tres trams diferenciats d’obres, tal com es va anunciar al gener. Entre la plaça de les Glòries i el carrer d’Aragó es mantindrà la rambla central amb un carril bici a cada costat. A més, hi haurà dos carrils per sentit -un per a cotxes i un altre per a bus-, i s’eliminaran les places d’aparcament en semibateria que hi ha a la banda muntanya. Les voreres en tot aquest tram seran més amples.

Meridiana rambla central

 

Entre els carrers d’Aragó i València desapareixerà la rambla central. Al mig s’hi farà un carril bici bidireccional amb vegetació en un dels costats. En aquest tram s’eliminaran un carril d’entrada i un de sortida, de manera que n’hi haurà tres per sentit i les voreres seran més amples. Entre València i Mallorca, la secció serà pràcticament igual. L’única diferència és que es mantindran els quatre carrils de sortida que ara hi ha. Aquesta secció serà, de fet, la que es vol allargar en un futur a tota l’avinguda.

Meridiana Valencia reforma

 

Les obres s’han adjudicat en dos lots. L’empresa Constraula Enginyeria i Obres, SAU assumirà el tram entre Glòries i Aragó amb un import de 3,9 milions d’euros. El tram entre Aragó i Mallorca s’ha adjudicat per 3,5 milions d’euros a Copia Constructora Pirenaica, SA. La inversió total, però, puja a 11 milions d’euros perquè inclou altres conceptes.