Alberto Álvarez, portaveu d'Elite Taxi

La lluita del sector del taxi per combatre la “competència deslleial” de plataformes com Uber i Cabify es trasllada a Brussel·les. Més de 40 associacions europees de taxistes s’han unit en la plataforma anomenada Taxi Project 2.0, una iniciativa que el líder d’Elite Taxi, Tito Álvarez, ha presentat en un acte aquest dimecres a Barcelona. La intenció dels taxistes és inscriure’s al registre de lobbies de Brussel·les un cop hagin arribat al miler d’adhesions.

Segons ha explicat Álvarez a ‘El matí de Barcelona’, es tracta de crear una mena de “lobby dels antilobbies” i de la classe treballadora per evitar, precisament, que els lobbies de les grans companyies de VTC, com Uber i Cabiy, aconsegueixin que surti una directiva europea que se situï per sobre de l’autoritat dels ens locals o autonòmics. “El transport urbà ha d’estar regulat pels ajuntaments”, assegura el portaveu dels taxistes, que creu que només creant un grup de pressió propi poden aconseguir evitar que “l’esforç d’aquests últims anys no valgui per a res”.

“Elite Taxi no dona suport a la CUP”

En la mateixa entrevista a betevé, Tito Álvarez també ha negat que l’entitat que ell lidera, Elite Taxi, doni suport a la CUP en les eleccions municipals. Segons ha explicat, el vicepresident de l’entitat, Cesc Roca, va dimitir del càrrec una setmana abans d’anunciar que es presentava com a número 10 de la llista de la CUP per Barcelona.

Álvarez ha assegurat que diversos membres d’Elite Taxi van anar a l’acte de presentació de les llistes dels cupaires per donar el seu suport a Roca però que, en cap cas, això no vol dir que l’entitat doni suport a aquest partit. “La nostra associació no es pot posicionar a favor de cap partit polític, perquè dins de l’entitat hi ha moltes sensibilitats i ideologies diferents”, ha sentenciat.