Circular en bicicleta per Barcelona s’ha convertit, en alguns punts, en una tasca complicada. Hi ha cruïlles on el disseny de línies contínues i discontínues és difícil de comprendre a primera vista. Per exemple, a la cruïlla dels carrers de Cartagena i Provença, situada just davant de l’Escola Tabor.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Voreres ciclables de Barcelona: per on circular amb bicicleta?” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/voreres-bicicleta-barcelona-normativa/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

En aquest punt, els ciclistes, conductors i vianants, s’han de fixar molt en les senyalitzacions del terra per saber qui té prioritat. Tot i això, alguns ciclistes que circulen per aquest punt habitualment, com els veïns de la zona, consideren que l’entramat està ben dissenyat en general i que només cal fixar-s’hi una mica per acostumar-s’hi. Una de les qüestions que generen més confusió és la manera com s’han de fer els girs.  Tot i que els senyals verticals ho indiquen, no queda clar quin ha de ser el recorregut que han de seguir els ciclistes.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”destí barcelona: Una mirada sobre la mobilitat metropolitana” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/desti-barcelona/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

L’Ajuntament explica que actualment a Barcelona s’estan provant quatre models d’encreuament de carrils bici bidireccionals. I el punt de Cartagena amb Provença és el model amb més senyalització, que preveu qualsevol maniobra que pot fer un ciclista: girs, incorporacions o canvis de sentit. Aquestes cruïlles es van instal·lar el 2017 i se n’està avaluant el funcionament per acabar de tancar el model “que millor s’adapti a les necessitats de tots els usuaris de la via pública i que ho faci amb el màxim de seguretat”.

Però aquest no és l’únic punt que pot crear confusió als ciclistes. A la cantonada del carrer de Pere IV amb el carrer de Bilbao, la senyalització tampoc no és del tot clara.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Què en saps de la bicicleta a Barcelona? | QUIZ ” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/bicicleta-barcelona-carrils-bici-bicing-quiz/|||target:%20_blank|” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

45 km més de carrils bici per al proper mandat

Ara fa un mes la comissió de govern va aprovar el segon projecte constructiu de carrils bici de la ciutat. L’objectiu és millorar la xarxa ciclista de la ciutat. Les principals línies de treball són reduir el nombre de carrils bici en vorera i posar-los a nivell calçada. També es vol transformar els eixos ciclistes de doble sentit, en sentit únic (unidireccional), i augmentar la connectivitat de la xarxa ciclista de la ciutat. Una intervenció destacada és el carril bici que, per primer cop, es vol fer a la plaça de Catalunya per connectar la ronda de Sant Pere –on ja s’ha fet carril bici- amb la plaça de la Universitat. El projecte executiu determinarà com es resol l’encaix amb la parada de taxis i la zona de càrrega i descàrrega que hi ha a la ronda de Sant Pere.