Bicing

L’Ajuntament planteja reobrir el Bicing després de cinc setmanes tancat per la crisi del coronavirus. La tinenta d’alcalde de Mobilitat, Janet Sanz, ha admès, en un fòrum amb homòlegs d’altres ciutats espanyoles, que “hi haurà bones notícies en els propers dies” i ha afegit que el servei es reactivarà “amb la màxima seguretat”.

El Bicing es va aturar el 16 de març, just després que es decretés l’estat d’alarma.  L’Ajuntament va decidir suspendre’l seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries, per frenar l’expansió del coronavirus. Ara està ultimant amb l’Agència de Salut Pública com poden tornar-lo a posar en funcionament, possiblement aquesta mateixa setmana.

Prioritzar la mobilitat sostenible

Barcelona vol aprofitar la frenada en la mobilitat privada d’aquestes setmanes, com a conseqüència del confinament, per replantejar el model i donar més pes a la mobilitat sostenible. Segons Sanz, “es prioritzaran els carrils bici, les voreres més amples i es repensaran els talls de carrers”.

“S’ha aturat tot i que qui vulgui moure’s ha de tenir una opció sostenible per fer-ho i evitar, així, que repunti la contaminació i els accidents de trànsit”, ha afirmat Sanz. Des que es va decretar l’estat d’alarma, la qualitat de l’aire de la ciutat ha millorat molt respecte als paràmetres habituals i també s’hi ha reduït la sinistralitat.

La CGT, en contra de reobrir el Bicing

El sindicat CGT ha demanat a l’Ajuntament que mantingui el Bicing suspès mentre duri l’estat d’alarma. Argumenta que “no té sentit reactivar un servei en què el gran percentatge d’usuaris no estan en actiu”. També apunta que el virus pot sobreviure fins a tres dies sobre la superfície de les bicicletes i assegura que no es podran netejar i desinfectar com cal les 6.000 bicis i 424 estacions que hi ha a la ciutat.