UNICEF

(ACN) Unicef considera que la pandèmia del coronavirus “ha posat sobre les cordes” el sistema educatiu espanyol i demana que la prioritat sigui “garantir el dret a l’educació i contribuir a frenar l’impacte d’aquesta crisi dins l’àmbit educatiu”.

Plataformes digitals centralitzades per l’administració educativa

Per frenar aquest impacte, l’ONG proposa mesures com el desenvolupament de plataformes digitals centralitzades per les administracions educatives que garanteixin l’homogeneïtat, la qualitat de l’accés, la lluita contra l’absentisme, la protecció de les dades personals i la ciberseguretat de l’alumnat, professorat i centre educatiu”

“Serà clau que tant l’alumnat, el professorat com la societat en general comptin amb programes de desenvolupament de competència TIC perquè puguin accedir i utilitzar continguts digitals amb èxit“, afegeixen.

La veu dels infants

Unicef recorda la necessitat “d’escoltar les opinions i les necessitat dels infants“. I per això demanen “obrir espais de participació segur i estructurats que serveixin per fomentar la mobilització i la cohesió social“.

Impulsar plans estratègics

L’organització de drets de la infància vol que les mesures que proposa serveixin per “treballar un pla estratègic per mitigar les conseqüències d’aquesta crisi a mitjà i llarg termini i ajudar així a recuperar la normalitat que els infants tant necessiten i que l’educació és capaç de proporcionar”.

De la mateixa manera demanen que cal “impulsar i posar en marxa un pla d’acció integral” per tal de “garantir el dret a l’educació de tots i cadascun dels infants“, sobretot “aquells infants en una major situació de vulnerabilitat, independentment d’on es trobin, sigui quin sigui el seu estat legal, origen o condició“.

Entre les mesures proposades també demanen l’elaboració de “plans que incloguin els passos necessaris per a la reobertura segura de les escoles, una vegada superades les primeres fases de la crisi” que han de “comptar amb la participació infantil com a aliat clau”.

També apunten que cal “atendre amb prioritat la salut física i mental dels infants” amb continguts específics sobre prevenció del contagi, gestió emocional, hàbits saludables i ús de les TIC.