La moratòria d’un any que tenien camions, furgonetes i autocars per adaptar-se a la zona de baixes emissions (ZBE) s’ajustarà per l’impacte del coronavirus. “Haurem d’adaptar el calendari de la moratòria i prendre matisos”, ha admès el regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, en un debat a la Comissió d’Urbanisme en què ha dit que caldrà “treballar la lletra petita” conscients de les dificultats econòmiques que ha generat la crisi del coronavirus.

Amb l’estat d’alarma, l’Ajuntament ja va decidir ajornar “sine die” les multes per infraccions a la ZBE, previstes per a l’1 d’abril. En el debat en comissió, Badia no ha fixat una data encara per posar en marxa les multes i ha rebutjat la proposta del PP d’aprovar una moratòria fins al 31 de desembre del 2021. “No s’entendria que en un tema tan important per a la salut fem un pas enrere”, ha afirmat Badia, que ha assenyalat que després del confinament el vehicle privat es recupera a més velocitat que el transport públic.

Obrir el debat

Malgrat que no ha prosperat la seva proposta, el regidor del PP Óscar Ramírez ha celebrat que s’obri el debat per “ampliar moratòries i reconfigurar terminis”. Des de JxC, Elsa Artadi ha demanat al govern trobar “un punt intermedi per no ofegar pimes i autònoms” que hagin quedat tocats pel coronavirus. Celestino Corbacho (Cs) ha demanat sensibilitat al govern per gestionar una transició a la ZBE “sense que perdi eficàcia”. Des d’ERC, Maria Buhigas ha rebutjat la petició del PP d’allargar la moratòria un any més per “no fer passes enrere”.