L’Ajuntament de Barcelona té previst estendre la zona verda d’estacionament al conjunt de Nou Barris, amb l’excepció dels tres barris de la Zona Nord (Torre Baró, Ciutat Meridiana i Vallbona). Les primeres places d’aparcament es van posar en funcionament el 2020 al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta. En els properes setmanes s’activaran les de la Prosperitat i, després, arribarà a Porta i Canyelles. Segons l’Ajuntament, la implantació de l’àrea verda continuarà de manera gradual fins a arribar a 10 dels barris del districte a final d’aquest mandat.

La Prosperitat, segon barri amb àrea verda

El segon barri a tenir àrea verda al districte serà la Prosperitat, amb 750 places d’estacionament controlat. Els carrers ja s’han pintat i s’hi han instal·lat els parquímetres i senyals amb els horaris. A Nou Barris, hi ha molta pressió dels vehicles aparcats que no són del barri. Amb la implantació de l’àrea verda es pretén dissuadir aquests conductors. “Hi ha un objectiu bàsic que és protegir l’aparcament per als veïns de la zona“, comenta Xavier Marcé, regidor de Nou Barris. “Son barris d’arribada a Barcelona, on molts conductors deixen el vehicle per fer servir el transport públic dins la ciutat“, afegeix.

Entre els veïns, però, hi ha opinions diverses. D’una banda, els veïns veuen en l’àrea verda un aliat per trobar més aparcament prop de casa, però també hi ha qui pensa que només és un sistema per “recaptar diners”. “Òbviament, instaurar l’àrea verda requereix unes converses amb el veïnat, que es fan en cada cas, per ajustar-ne alguns detalls”, comenta Marcé.

Xerrades informatives a cada barri

Abans de la posada en funcionament de l’àrea verda, l’Ajuntament convoca sessions informatives amb els veïns. Aquest dimecres serà el torn del barri de Porta, on hi ha previst implantar l’àrea verda abans de l’estiu. “Cada procés ens dona informació per al següent”, comenta el regidor de Nou Barris. A la ronda següent, prevista per a la tardor, s’hi afegirà en barri de Canyelles. “Fins ara els acords han estat prou sòlids per dur-los endavant -explica Marcé-. Ara hem de veure com fem els ajustos en els barris de muntanya, com és el cas de Canyelles o les Roquetes”.

En el cas dels barris de muntanya, l’Ajuntament assumeix que l’aparcament “és més desordenat per raons òbvies, perquè combinen l’espai urbà i la muntanya”. La previsió de l’Ajuntament és anar sumant tots barris a excepció de Vallbona, Ciutat Meridiana i Torre Baró, que, “per la seva complexitat orogràfica”, quedaran fora d’aquest procés d’implantació de l’àrea verda.