La Fundació del FC Barcelona ha gestionat les accions contra el coronavirus que s’han fet des del club les darreres setmanes, com ara la cessió d’instal·lacions a la Generalitat, la col·laboració amb  Tencent o Taiping per importar material sanitari, i la més mediàtica de totes, aconseguir la cessió dels ingressos dels Title Rights, el cognom de l’estadi, per primer cop a la història del Barça. El Camp Nou es dirà Camp Nou + nom del patrocinador la temporada 2020-2021, la qual cosa permetrà invertir els prop de 20 milions d’euros que el Barça preveia inicialment, en projectes d’investigació contra els efectes de la covid-19 a Catalunya i a la resta del món.

Represa de les activitats, ara telemàticament

El protagonisme de la fundació culer continua ara que la institució que comanda el vicepresident primer del FC Barcelona Jordi Cardoner reprèn alguns dels programes en format telemàtic. Les sessions permeten un acompanyament socioemocional a través dels jocs que proposen. Per arribar a la majoria dels infants apuntats en els programes, el primer que va fer la fundació va ser un estudi de la bretxa tecnològica als diferents centres amb qui treballen i amb els ajuntaments catalans i intentar minimitzar-la. També s’estan posant en contacte per continuar treballant amb els inscrits en els programes internacionals que es porten a terme a Colòmbia, l’Argentina, el Salvador, Brasil i Grècia.

 

Els jugadors també hi participen

El programa estrella de la fundació culer és el que anomenen de Benestar emocional i pedriàtic. En aquest s’han fet diverses trobades virtuals de jugadors del primer equip del Barça i de les seccions amb infants ingressats a l’Hospital de Sant Joan de Déu. Pròximament es faran noves visites en línia de jugadors professionals amb nens i nenes que tenen al darrere la Fundació Enriqueta Villavecchia.