El barri del Coll feia anys que no tenia una associació de comerciants. El passat 2 d’octubre es va constituir la nova entitat Coll Amunt, que ja ha sumat a la majoria de comerços de la zona, un total de 42 establiments. Expliquen que són pocs i dispersos i per això és important anar plegats. Ara organitzen la seva primera campanya de Nadal amb la implicació de les escoles del barri que s’encarreguen de fer els guarniments per als arbres sostenibles que decoraran les entrades dels comerços.

Una campanya de Nadal comunitària

A l’Escola Mare de Déu del Coll, l’Escola La Farigola de Vallcarca i l’Escola Montseny els alumnes ja estan preparant decoracions nadalenques per guarnir els arbres de Nadal sostenibles que tindran una cinquantena de comerços del Coll per la campanya de Nadal. Serà a partir del dia 25 de novembre i fins al 5 de gener. Amb aquesta iniciativa la nova Associació de Comerciants Coll Amunt s’alia amb els centres educatius del barri per impulsar el comerç. D’aquesta manera, el Nadal es comparteix entre els comerços, les famílies i les escoles. La campanya consisteix que cada botiga tindrà a l’aparador o a l’entrada un arbre de fusta reciclada amb llums led.

La nova Associació de Comerciants Coll Amunt

Els botiguers del Coll han decidit unir-se i tornar a impulsar una nova associació que els englobi. La idea és guanyar força entre tots. Com explica la Maria Beltri, de l’Associació de Comerciants Coll Amunt, les botigues del barri tenen una situació complicada pel “tema geogràfic, perquè és una muntanya i perquè els comerços estan dispersos”. També afegeix que “hi ha hagut moltíssims companys que han llançat la tovallola i han tancat, això fa que ens quedem encara més solitaris els uns dels altres. Hem de fer més pinya i veure si aconseguim no haver de tancar”.

L’any 2015 es va fer una diagnosi de l’estat del comerç

El districte de Gràcia ha posat una dinamitzadora al barri. Aquest projecte arrenca el 2015 quan es va fer una diagnosi de la realitat del comerç del Coll. Segons Robert Soro, conseller del districte de Gràcia, “hi ha comerços que tenen les seves dificultats per ser un barri dormitori, per ser un barri de petites dimensions, no central en l’àmbit de districte ni en l’àmbit de ciutat, però també hi havia una oportunitat perquè molts comerços tenen impuls i ganes”.

Aquest és el tercer any en què hi ha una campanya específica de Nadal al Coll, però el primer que hi ha una associació i es treballa de manera comunitària amb les entitats de l’entorn.