Els tallers inclusius impulsats pel Museu Olímpic i de l’Esport pretenen sensibilitzar els alumnes de les escoles sobre la pràctica d’esport en persones amb discapacitat. Es tracta d’una activitat teoricopràctica que té una durada aproximada de dues hores. L’Anabel Campos, tècnica del museu, diu que s’hi explica “què és una discapacitat, els tipus de discapacitat que hi ha i quins esdeveniments esportius estan dedicats a les persones amb discapacitat”.

Boccia i Golbol

A la part pràctica de la sessió, les escoles poden triar entre dos esports: la boccia i el golbol. La boccia és molt similar a la petanca i és esport paralímpic des dels Jocs Paralímpics de Seül del 1988. Hi competeixen esportistes amb paràlisi cerebral en cadira de rodes. D’altra banda, el golbol és un esport d’equip que practiquen esportistes invidents o amb deficiència visual.

Els alumnes de l’Escola Paco Candel, de l’Hospitalet de Llobregat, van escollir el golbol. L’objectiu d’aquest joc és marcar gols amb les mans a la porteria de l’equip contrari amb un antifaç. Els equips estan formats per tres jugadors i s’han de basar en l’oïda per detectar la trajectòria de la pilota, que porta uns picarols dins. A més, també és important orientar-se a l’espai a través del tacte, gràcies a les línies amb relleu de la pista.

“Tens un antifaç i és molt difícil marcar”

Un cop apreses les normes del joc i amb un antifaç posat, els alumnes han pogut posar-se a la pell d’una persona invident. “Tens un antifaç i és molt difícil marcar, però quan ho aconsegueixes sents molta alegria i et feliciten tots els companys”, explica l’Oscar Montes, un dels participants que ha aconseguit marcar un gol.