(ACN) Les restriccions de la mobilitat provocades per la pandèmia del coronavirus han reduït al mínim el trànsit aeri a l’aeroport del Prat i, con a conseqüència, l’activitat de molts sectors que en depenen. Per exemple, els aparcaments amb servei de llançadora ubicats a l’entorn. Dues de la mitja dotzena d’empreses consultades, Park and Fly i Pim Pam Parquing, xifren entre un 85 i un 90 % la caiguda de l’activitat en aquesta segona onada de la pandèmia.

Andrés Sánchez, de Park and Fly, explica que per aquestes dates feien més de 80 trasllats diaris a l’aeroport i que actualment amb prou feines superen la desena. Una caiguda de l’activitat que, com en molts altres sectors, s’ha traduït en ERTO i molta incertesa respecte al futur.

Un escenari similar es viu Pim Pam Pàrquing, amb pèrdues del 90 respecte de l’any anterior. Els responsables expliquen que durant el mes d’agost havien recuperat entre un 40 % i un 50 % de l’activitat i que amb les restriccions han fet “un nou pas enrere”.

La caiguda de l’activitat ha obligat a prescindir de bona part de les plantilles i de la infraestructura de les empreses. Així, per exemple, a Park and Fly 10 dels 14 treballadors estan en ERTO i de cinc furgonetes per fer trasllats n’utilitzen només una. Al seu torn, a Pim Pam Pàrquing hi ha tres dels set treballadors en ERTO. “No hem pogut retallar més la plantilla perquè, sinó, hauríem de doblar torns”, afegeixen.