El veïnat del passeig de Fabra i Puig respira una mica més tranquil un cop s’ha concretat que entre l’abril i el setembre se substituiran les vies de l’L5 del metro entre Horta i la Sagrera. Fa uns tres anys que esperaven una solució que acabés amb les vibracions que senten a casa seva i que han vingut lligades a l’aparició d’esquerdes i altres desperfectes, com degotalls en canonades desajustades pel moviment o finestres que tanquen malament.
Fa uns mesos, TMB va confirmar que els tres quilòmetres de via d’aquest tram havien arribat a la fi de la seva vida útil i que, per tant, calia canviar tota l’estructura de via. Unes obres que s’allargaran tres mesos.
Preocupació per l’estat dels edificis
El túnel passa per sota dels seus edificis i des de fa tres anys ençà han tingut aquestes molèsties i vibracions. “Sabem segur que les vibracions no poden ser normals. Quan comencen a circular els metros a les sis del matí, el llit se’n va sol de l’habitació, vull dir és molt greu”, explica Inés Navarro, de l’AV Turó de la Peira.
Recorda que el barri, i el seu bloc en particular, està molt sensibilitzat amb les esquerdes, ja que van viure de prop l’aluminosi. “Les façanes i balcons s’estan esquerdant. Nosaltres vam ser reallotjats d’un bloc amb aluminosi i l’últim que voldríem seria un altre enderroc”, afegeix.
Si amb la renovació de la via se soluciona, tant de bo! Tenim por que les vibracions passin factura a l’estructura del bloc

Primeres medicions de vibracions
És per aixo que volen revisions abans, durant i després de les obres de renovació de les vies, per comprovar, d’una banda, que s’ha resolt el problema i, de l’altra, que els edificis no han quedat danyats. Una demanda que asseguren que TMB es va comprometre a fer en una reunió. De fet, ja s’ha fet alguna medició de vibracions als pisos. Ara esperen la propera reunió per conèixer els resultats i resoldre dubtes.