Les entitats veïnals ja han valorat l’avantprojecte per reformar la ronda de Sant Antoni entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca que els va presentar aquest dilluns l’Ajuntament. I, com ja ha passat durant l’intens debat que s’ha produït els darrers mesos, mostren discrepàncies sobre la solució final que proposa el consistori, en què un dels trams de la llosa estarà pacificat i l’altre tindrà un carril bus de baixada i zones de càrrega i descàrrega.

Carmela Torró, de la Xarxa Veïnal del Raval, ha destacat que l’avantprojecte és “una victòria a mitges de la lluita veïnal que ha permès salvar la meitat de la pacificació que tenim ara mateix”. Ha remarcat, però, que ells volien que els dos trams de la llosa fossin pacificats. “El Raval té pisos de 30 metres quadrats amb nens que necessiten un espai així que no poden trobar al barri”, ha assenyalat. També ha dubtat que el procés participatiu que s’aprovarà a partir d’ara pugui canviar massa el projecte. “Què ens deixaran triar? El color del paviment? Hi participarem però el traçat que volen fer ja està clar”.

El Raval té pisos de 30 metres quadrats amb nens que necessiten un espai així que no poden trobar al barri”
Carmela Torró, Xarxa Veïnal del Raval

Toni Olivella, de la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni, en canvi, ha rebutjat de ple l’avantprojecte de reforma: “És un tetris sense sentit”. Considera que l’autobús hauria de passar pels dos trams on ara hi ha la llosa i, així, evitaria circular pel carrer de Sepúlveda, “un dels més contaminats de Barcelona”. Ha lamentat que l’Ajuntament hagi pres aquesta decisió després d’haver-s’hi reunit més de 10 vegades. “Ja vam renunciar al carril bus de doble sentit, però la solució que ens proposen és tot just el 25 % del que volíem”, ha lamentat.

El recorregut d’autobús que proposa l’Ajuntament és un tetris sense sentit que manté el seu pas per Sepúlveda, un dels carrers més contaminats”
Toni Olivella, Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni