La Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni pressiona l’Ajuntament perquè mantingui el projecte de reforma de la ronda que va presentar a l’estiu. La reurbanització preveu que la via recuperi almenys un carril de circulació per al trànsit que serà exclusivament per als autobusos que van de baixada. A més, s’hi preveu fer un carril bici bidireccional i zones de càrrega i descàrrega.

El portaveu de la plataforma, Toni Olivella, ha explicat que el projecte es va redactar de manera consensuada entre les diferents entitats de la zona i el consistori. Afegeix que en el seu cas eren partidaris de recuperar més carrils per a l’autobús però que van accedir i acceptar fer-ne tan sols un. Malgrat les pressions de la Plataforma pro-Pacificació de la Ronda Sant Antoni, Olivella espera que l’Ajuntament mantingui el projecte consensuat aquest 2022.

L’estiu del 2021 això era una disbauxa, era un descontrol, hi havia baralles totes les nits. I els que més ho patim som els que vivim just a sobre”
Toni Olivella, portaveu Plataforma Afectats Llosa Sant Antoni

Un dels motius pels quals Olivella defensa recuperar part del trànsit en aquest carrer és posar fi a problemes de convivència que han aparegut amb la llosa i la pacificació provisional de la ronda. D’una banda diu que el mercat de la misèria s’hi instal·la ocupant espai públic, i que el consistori hauria de buscar-li “una zona delimitada”.

Olivella adverteix també que si la ronda es pacifica de manera definitiva, les baralles i altres problemes que han viscut al carrer durant la nit podrien convertir-se en crònics: “L’estiu del 2021 això era una disbauxa, era un descontrol, hi havia baralles cada nit. I els que més ho patim som els que vivim just a sobre”, s’ha queixat. Reconeix que actualment hi ha patrulles de la Guàrdia Urbana les 24 hores, però tem que si baixa la vigilància, augmenti la delinqüència.

Retornar les parades del bus a la ronda de Sant Antoni

Des de la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni també apunten que el pas de l’autobús per aquesta via permetrà recuperar parades d’autobús: “Ara hi ha gent gran que ha de baixar tres carrers per anar a buscar el seu bus. Aquesta és una manera d’apropar-los el transport públic”, diu Olivella. També defensa que malgrat la incorporació del carril bus, quedaria un espai gran destinat als vianants.