L’Ajuntament de Barcelona ha presentat l’avantprojecte per reformar la ronda de Sant Antoni entre els carrers del Comte d’Urgell i Floridablanca basat en la proposta que va anunciar abans de l’estiu. L’espai que va ocupar l’antic mercat provisional no tindrà circulació de trànsit privat, però sí que hi haurà un tram de carril bus i per a bicicletes. En tot l’àmbit s’aixecarà l’asfalt i s’hi posarà un paviment continu de pedra natural. També hi haurà més vegetació.

En concret, el carril bus serà de baixada des de Villarroel fins a Comte d’Urgell passant per la ronda de Sant Antoni. D’aquesta manera, s’eliminarà el pas del bus contra direcció que hi ha ara en un tram de Comte d’Urgell. Al costat d’aquest carril bus hi haurà un carril bici bidireccional, que tindrà continuïtat a l’espai sense trànsit entre Villarroel i Floridablanca amb botonadures al terra.

A l’esquerra, el tram de la ronda de Sant Antoni per on passarà el carril bus, entre Comte d’Urgell i Villarroel

50 arbres nous i més parterres

El consistori preveu crear escocells i parterres més grans (sobretot entre Villarroel i Floridablanca), amb una cinquantena d’arbres nous per arribar a 160 en tot el tram reformat. També hi haurà zones d’ombra i joc infantil. A més, hi haurà un espai de càrrega i descàrrega amb 18 places que funcionarà unes hores concretes i després serà per a vianants. La proposta inclou també la reforma de la plaça del Pes de la Palla i un tram de Tamarit i la creació de dues placetes.

ronda Sant Antoni
La llosa de formigó on hi havia el mercat provisional es començarà a retirar el 14 de novembre

Adeu a la llosa el 14 de novembre

L’avantprojecte s’ha presentat aquest dilluns a entitats i veïns de l’entorn de la ronda. Ara s’obrirà un procés participatiu i caldrà elaborar-ne el projecte executiu. L’Ajuntament vol tenir-lo fet el febrer del 2023 perquè les obres puguin començar a finals de juny. Pel que fa a la llosa de formigó on hi havia el mercat provisional, les obres per retirar-la començaran el 14 de novembre i s’allargaran fins al març. L’espai s’adequarà perquè s’hi pugui passejar fins que no es faci la reforma definitiva.

Pressió veïnal per a la pacificació total

La reforma d’aquest tram de la ronda de Sant Antoni ha centrat un intens debat polític i veïnal en els últims mesos. Els socis de govern (BComú i PSC) van polemitzar en públic sobre la solució definitiva de mobilitat. En l’àmbit veïnal, les entitats agrupades en la Plataforma pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni van advertir fa dues setmanes que no acceptaran cap proposta que suposi tornar a fer-hi passar el trànsit. També van dir que un carril bus no pacifica res.