La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, confia a tenir un projecte “de consens” per reformar la ronda de Sant Antoni abans que acabi l’any, coincidint amb la retirada de la llosa on es va instal·lar el mercat provisional. La urbanització definitiva d’aquesta via s’està convertint en un tema espinós. En l’últim plenari es van fer evidents les discrepàncies entre socis de govern, però la reforma divideix també les entitats veïnals.

Aquest dilluns, Fem Sant Antoni i la Xarxa Veïnal del Raval van reclamar conservar el tram sense trànsit, mentre que la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni volen recuperar el projecte del 2018 amb carril bus en els dos sentits. Janet Sanz s’ha mostrat optimista per arribar a un consens i treballar un projecte que sigui “un guany per a tothom” i que s’arribi a finals de mandat amb “projecte i obres”.

Espero que en poc temps podem treure els elements que fan consens per tenir un projecte executiu abans de finals d’any”
Janet Sanz, tinenta d’alcalde d’Urbanisme

No dilatar el projecte

Aquest dilluns estava prevista una reunió entre el consistori i les entitats que es va ajornar per motius d’agenda. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme ha dit que “en breu” se’n faran més amb “les entitats representatives”, amb qui ha assegurat que ja s’han fet trobades. “L’objectiu és no dilatar gaire això en el temps”, ha dit Sanz, que ha expressat la voluntat de tenir “un projecte ràpid” per quan es retiri la llosa.

La responsable d’Urbanisme ha reiterat la intenció d’actualitzar el projecte del 2018, que preveia un carril bus per sentit i un carril bici bidireccional al centre. Mentre que els comuns aposten per eliminar un carril de circulació, el PSC defensa mantenir el projecte acordat i traslladar la càrrega i descàrrega a la banda del Raval. Mentre no arribi la urbanització definitiva, l’Ajuntament farà una actuació provisional a la llosa amb espais per a activitats veïnals.