El Departament de Salut explora totes les estratègies possibles per convidar els qui encara no s’han vacunat a fer-ho. La darrera de coneguda va adreçada especialment a la franja d’entre els 20 i els 44, els que menys s’han vaccinat fins ara, i centra l’estratègia en la seducció. De fet, la campanya es fa en la coneguda app de cites Tinder.

L’anunci va començar la setmana passada i l’objectiu és arribar als usuaris d’aquesta xarxa social, de la mateixa manera que ho estem fent a Twitter, Facebook o Telegram
Carmen Cabezas, secretària de Salut Pública

La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha explicat aquest dimecres al matí en roda de premsa que l’objectiu de la campanya és arribar encara a més persones. Fins ara ja s’anunciaven a altres xarxes socials, però a Tinder encara no. “Obrim el perfil per arribar a més persones”, ha dit Cabezas.

En l’aplicació, els usuaris van passant targetes amb perfils d’homes o dones (segons quina sigui la preferència). Si la persona interessa, la targeta s’ha de desplaçar cap a la dreta, si no, cap a l’esquerra, i en cas que l’interès sigui mutu es genera un “match” i es pot començar una conversa. Doncs segons ha avançat RAC1 i ha confirmat betevé, la idea és traslladar que vacunar-se també pot ser un “match”. De fet, el vaccí apareix en diverses situacions, com ara corrent, cuinant o fent-se un “selfie”, i hi apareix la frase: “Si encara no ens hem vist, demana’m una cita”.

La campanya durarà dues setmanes i coincidirà amb un període de gran incidència del virus, amb les dades de contagis a màxims per la ràpida transmissió de la variant òmicron i quan encara no és clar quan s’arribarà al pic de la sisena onada.