El Departament de Salut explora totes les estratègies possibles per convidar els qui encara no s’han vacunat a fer-ho. La darrera de coneguda va adreçada especialment a la franja d’entre els 20 i els 44, els que menys s’han vaccinat fins ara, i centra l’estratègia en la seducció. De fet, la campanya es fa en la coneguda app de cites Tinder.
L’anunci va començar la setmana passada i l’objectiu és arribar als usuaris d’aquesta xarxa social, de la mateixa manera que ho estem fent a Twitter, Facebook o Telegram
La secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, ha explicat aquest dimecres al matí en roda de premsa que l’objectiu de la campanya és arribar encara a més persones. Fins ara ja s’anunciaven a altres xarxes socials, però a Tinder encara no. “Obrim el perfil per arribar a més persones”, ha dit Cabezas.
En l’aplicació, els usuaris van passant targetes amb perfils d’homes o dones (segons quina sigui la preferència). Si la persona interessa, la targeta s’ha de desplaçar cap a la dreta, si no, cap a l’esquerra, i en cas que l’interès sigui mutu es genera un “match” i es pot començar una conversa. Doncs segons ha avançat RAC1 i ha confirmat betevé, la idea és traslladar que vacunar-se també pot ser un “match”. De fet, el vaccí apareix en diverses situacions, com ara corrent, cuinant o fent-se un “selfie”, i hi apareix la frase: “Si encara no ens hem vist, demana’m una cita”.
La campanya durarà dues setmanes i coincidirà amb un període de gran incidència del virus, amb les dades de contagis a màxims per la ràpida transmissió de la variant òmicron i quan encara no és clar quan s’arribarà al pic de la sisena onada.