Torra defensa l’escola catalana

En la inauguració del curs escolar 2018-19, que s’ha fet a l’Escola Francesc Macià, el president de la Generalitat, Quim Torra, ha afirmat que l’escola catalana “se sustenta sobre els pilars de la cultura, la llibertat i el talent”, que són els mateixos sobre els quals “cal edificar l’edifici republicà que volem construir”. A més, Torra ha animat els docents a “aplicar lliurement els seus projectes educatius a l’aula”, ha defensat l’escola catalana com un “model d’èxit i decisiu” i ha afirmat que, per al seu govern, “més important que l’escola catalana són els seus docents”.

Aposta per augmentar el nombre de docents

El vicepresident del govern, Pere Aragonès, ha reconegut que “hi ha moltes necessitats a cobrir” en clau educativa i, per aquest motiu, s’ha fet una “aposta en els darrers pressupostos pel manteniment i augment del nombre de docents”. En aquest sentit, ha dit, hi haurà “més mestres per alumnes”.

Una vintena de centres de Catalunya arrenquen amb obres

21 escoles i instituts de Catalunya han començat aquest dimecres el curs escolar amb obres per acabar. Segons ha explicat el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, la setmana passada hi havia una trentena d’escoles i instituts que “feien patir”, i durant aquesta setmana se n’han pogut enllestir nou més. Finalment, hi ha hagut “menys incidències de les previstes”, segons ha assenyalat Bargalló, ja que “havent començat 400 obres tard” és “un èxit que 21 tinguin petits problemes.

D’altra banda, el conseller d’Ensenyament ha assegurat que totes les escoles afectades tenien un “pla B” i que, en alguns casos, “els alumnes han estat acollits en espais” que no seran els definitius. En d’altres, d’acord amb els ajuntaments, s’han habilitat espais com biblioteques per a la docència.

L’USTEC-STEs reclama més docents i amenaça amb mobilitzacions

El sindicat USTEC-STEs ha demanat a la Generalitat que redreci l'”infrafinançament”, un dels principals problemes que consideren més importants del sistema educatiu. De fet, el sindicat considera que “el curs comença sense cap millora en referència al curs passat”, en part, diuen, per la paràlisi pressupostària conseqüència de l’aplicació de l’article 155. Per aquest motiu, reclamen que els pressupostos per al 2019 incloguin una partida que contempli un augment de, com a mínim, 5.000 docents de cara al proper curs. Tot i això, asseguren que caldrien 7.200 docents més per estar en la mateixa capacitat que el 2010.

El portaveu nacional d’USTEC-STEs, Ramon Font, ha avisat que “si per redreçar aquests problemes, ho fem en col·laboració amb Ensenyament, millor; però si hem d’anar en contra de les polítiques del Departament, convocarem mobilitzacions“. A més, ha demanat al conjunt de partits polítics que es posin d’acord, i ha alertat que “seria un desastre que es tornessin a prorrogar els pressupostos”.