La remodelació de l’avinguda Meridiana avança un pas més. Aquest dimarts ha començat la tercera fase de les obres de remodelació del carrer, que es faran entre els carrers de Josep Estivill i de Felip II, al barri de Navas. S’actuarà en un tram de 435 metres quadrats, amb un pressupost de 7,83 milions d’euros i amb la previsió d’enllestir les obres l’estiu del 2023.

Es tracta d’unes obres molt esperades per als veïns i veïnes de Navas, que ja van celebrar amb una jornada festiva el 6 de novembre l’inici de les obres.

Menys carrils i més espai per als vianants

En aquest temps es desplegarà la mateixa filosofia de pacificació del trànsit i de guanyar espai per als vianants i el verd que a les fases anteriors, compreses entre els carrers de Josep Estivill i Glòries. Això es tradueix en aquest tram en la reducció de dos carrils de circulació, un per cada sentit, per tal d‘ampliar les voreres entre els carrers de Josep Estivill i Espronceda.

A la plaça de Ferran Reyes i als Jardins de Maria Soteras, a més, aquest espai central s’ampliarà en forma de rambla àmplia per al passeig, que connectarà millor les dues bandes de la Meridiana amb passos de vianants. En aquest punt, el carril bici es dividirà i baixarà a la calçada com carrils unidireccionals a banda i banda de l’espai central.

Recreació virtual de la rambla central que es guanyarà entre la plaça de Ferran Reyes i els Jardins de Maria Soteras

Les actuacions urbanístiques es completen amb la instal·lació de mobiliari urbà i enllumenat nous, i la plantació de 125 arbres, que permeten guanyar 2.800 m² de parterres.

Ja es prepara la fase fins a Fabra i Puig

La transformació de la Meridiana va començar el mandat anterior entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca. Un cop s’arribi a Felip II, s’hauran transformat 1,7 quilòmetres de l’avinguda, un total de 94.000 mde superfície. Segons l’Ajuntament, aquestes actuacions haurien eliminat 17.000 cotxes d’aquesta via.

Encara quedarà per endavant el tram fins al passeig de Fabra i Puig. A hores d’ara es treballa per acabar de definir i aprovar la fase següent. Es tracta d’un tram de 1.160 metres, en el qual es preveu reduir la calçada un 37 %.