dincat-vaga-taxis

(ACN) L’associació empresarial d’economia social Dincat ha rebutjat que no hi hagi escola compartida el proper curs per la pandèmia del coronavirus. Asseguren que aquest model permet alternar l’escola ordinària amb la d’educació especial, ja que és una de les “principals claus d’inclusió de l’alumnat amb discapacitat intel·lectual”. Dincat ha manifestat la seva indignació “davant la falta de claredat, compromís i col·laboració del govern” amb les escoles d’educació especial i els familiars dels alumnes amb necessitats educatives especials.

L’associació Dincat ha apuntat en un comunicat difós aquest dilluns que després de setmanes “d’enorme incertesa i preocupació”, el Departament d’Educació ha pres decisions “sense escoltar les necessitats i característiques específiques del col·lectiu”, ni comptar amb la pròpia entitat, que representa a 60 escoles. Dincat ha afirmat que les “inconcrecions” d’Educació i el fet de ser col·lectiu vulnerable fan que les famílies “sentin molta angoixa per la possibilitat que els seus fills tardin encara més temps a incorporar-se a les escoles amb garanties de seguretat“.

L’organització no ha posat en dubte que la decisió del Departament d’Educació atén a prevencions sanitàries, però ha lamentat profundament “que s’hagi pres sense establir alternatives ni tenir en compte les necessitats d’aquestes escoles, els seus alumnes i els seus familiars”. Dincat ha assegurat que, tot i mantenir una reunió amb Educació el 18 de maig, aquesta decisió els ha agafat per sorpresa, “ja que els havia assegurat que la possible mesura encara s’estava treballant amb un grup d’experts de cara a la reobertura dels centres al setembre”.

Dincat ha considerat “incomprensible” que s’obligui a decidir als familiars a quin model hauran d’anar els seus fills sense que hi hagi instruccions clares de com es farà la reincorporació. Davant d’això, ha exigit a la Generalitat que comenci a definir un pla concret per a les escoles d’educació especial que garanteixi el benestar d’alumnes i familiars, i en cas que es retardi la seva incorporació, busqui alternatives de suport adequades.

D’altra banda, Dincat ha retret a l’administració que encara no hagi donat resposta a la reivindicació de crear una taula de seguiment pel desplegament de l’escola inclusiva que, asseguren, fa anys que reclamen.