El Departament de Cultura impulsa la campanya “Més cultura” per animar el consum cultural, un dels àmbits més afectats per la crisi del coronavirus. La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, acompanyada del seu equip directiu, ha explicat aquest dilluns al matí les ajudes econòmiques que rebrà el sector. L’objectiu de la campanya és posar de manifest que la cultura és un espai segur “emocionant, reflexiu i de cohesió”. Per això, interpel·la directament la ciutadania perquè assisteixi al cinema o al teatre a través del lema “Quan tu hi ets, pren vida”.

L’acte, davant del Centre Arts Santa Mònica, s’emmarca dins el pla de xoc promès fa dos mesos per pal·liar els efectes de la pandèmia. El mes de novembre el Departament de Cultura prometia una injecció de 20 milions d’euros en ajudes urgents per al sector. Des de l’inici de la pandèmia els equipaments culturals han patit restriccions d’aforament i tancaments que han desencadenat en una jornada de protestes i mobilitzacions als carrers.

“Els grans equipaments no estan al 50 %”

Ponsa ha assegurat que intentaran “mantenir l’essencialitat de la cultura”, ja que no s’ha detectats brots en cap equipament cultural. És per això que la consellera defensa que es pot mantenir la cultura “fent-ho bé”, però cal treballar perquè grans equipaments com el Liceu, L’Auditori o el Tívoli arribin al 50 %. D’aquesta manera Ponsa respon a la proposta de la direcció del Liceu de cancel·lar “La traviata” si no s’elimina el topall de 500 espectadors per funció, una mesura prevista en la fase 1 de la desescalada.

En aquesta mateixa línia la consellera ha defensat una ampliació de l’aforament en els recintes més grans perquè “el volum de metres quadrats d’aire” no és comparable en altres localitats on també s’ha establert la reobertura amb el 50 % de la capacitat. Afirma, per tant, que cal corregir “aquesta desviació”, ja que actualment alguns equipaments estan al 22 % d’ocupació.

La intenció és que la campanya “Més cultura” tingui presència multicanal, és a dir, es promocioni a través de la televisió, els cinemes, la ràdio i els mitjans de comunicació escrits. També es promourà a la xarxa transport públic com els Ferrocarrils de la Generalitat i els autobusos.