El Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB) ha atès 9.951 persones
durant la pandèmia de la covid-19, del 26 de març al 31 de juliol. Tot i que la major part s’han atès telefònicament, alguns usuaris també han requerit atenció domiciliària o al carrer.
Les principals demandes han estat aquelles relacionades amb la por i l’angoixa generades per la crisi sanitària i la incertesa del confinament. Les segueixen les problemàtiques relacionades amb l’economia familiar. Per últim, tot i que en menor incidència, també els casos de violència masclista han estat motiu d’ajuda.
700 persones sense llar ateses i quasi 600 àpats domiciliaris
El CUESB també ha participat en la gestió de sis pavellons que s’han posat en funcionament per acollir persones sense llar. De fet, durant la pandèmia aquests pavellons han arribat a acollir 700 persones. A més, el centre ha repartit 581 àpats domiciliaris a un total de 311 nuclis familiars amb risc d’exclusió social.
A principis d’any al CUESB es van implementar una sèrie de mesures de millora. La plantilla va passar de tenir 74 treballadors a tenir-ne 93 i, a més, la flota de vehicles va augmentar de sis a vuit.