
Les obres de l’estació de la Sagrera inicien la part més espectacular, la construcció dels 50.400 m2 de la coberta que hi haurà damunt de les vies d’alta velocitat de l’estació. El muntatge es fa amb maquinària especial de grans dimensions que s’utilitza per aixecar i col·locar les peces de formigó de fins a 95 tones i fins a 16 m de llargada.
Quan estigui acabada, la part central de la coberta de l’estació, de 23.400 m2, tindrà forma de piràmide invertida i estarà coronada per una claraboia que traslladarà la llum natural a les vies i les andanes. En canvi, els altres dos extrems de la coberta tenen un disseny pla.

La coberta allotjarà el parc més gran de Barcelona
La coberta tindrà en total una superfície equivalent a cinc illes de l’Eixample. A sobre d’aquest espai, a més, s’hi construirà el Parc del Camí Comtal, que tindrà 40 hectàrees i serà el més gran de tota la ciutat.

Una de les infraestructures més complexes de l’estat
Adif qualifica la Sagrera com “l’estació d’estacions”, i afirma que aquesta és la major infraestructura que actualment hi ha en marxa a Catalunya, i una de les més ambicioses i complexes que s’estan fent a tot l’estat espanyol durant aquests darrers anys. Les obres de la coberta s’han pogut iniciar després de completar el nivell inferior de l’estació per on ja circulen els trens.

Després de la coberta, s’avançarà en el nivell superior de l’estació, la dels serveis de l’alta velocitat, i la darrera fase d’obres servirà per enllestir el vestíbul de l’estació i l’aparcament.