Metros al taller de TMB

La inspecció als combois més antics de les línies 3 i 1 ha permès detectar, segons fonts sindicals, cinc vagons més amb presència d’una pintura que conté amiant. Sumats als tres trobats la setmana passada fan un total de vuit, repartits en quatre trens, un de la Línia 3 i tres de la Línia 1. TMB ja va explicar que no hi ha perill per als passatgers ni per als conductors perquè la pintura està situada als bastidors dels combois, a sota dels vagons. Els vagons es van fabricar als anys 90, quan l’amiant encara era legal i es feia servir com a component d’algunes pintures. Els combois s’estan identificant amb una etiqueta que indica la presència d’amiant.

Experts consultats per betevé, com el pneumòleg Josep Tarrés, aconsellen la retirada dels metros perquè, malgrat que és cert que és difícil que algú hi entri en contacte directe, la fricció dels trens pot provocar que s’alliberin fibres que quedin en l’ambient.

Aquesta troballa se suma als 200 punts de la xarxa del metro on encara ara hi ha amiant, com per exemple la teulada de l’estació de la Verneda. Es tracta d’un cens fet els darrers anys, expliquen els sindicats, amb la col·laboració dels treballadors. TMB treballa ara amb una empresa externa que en farà un inventari exhaustiu i definitiu. Mentrestant, també s’estan fent amidaments per detectar si hi ha fibres d’amiant a l’ambient. Un estudi dut a terme a les estacions de la Torrassa i de Santa Eulàlia el mes de maig va determinar que n’hi ha però per sota dels límits permesos.