Un estudi fet al maig a les estacions de Torrassa i Santa Eulàlia ha detectat fibres d’amiant en l’ambient. Ara bé, segons conclou l’informe, aquestes es troben per sota els valors límit a partir dels quals es considera que hi ha perill per a la salut de les persones. TMB ha explicat a betevé que cap de les mesures resultants supera les 0,01 fibres d’amiant per centímetre cúbic, el valor màxim ambiental recomanat (cal recordar que a Espanya el valor límit permès se situa en les 0,1 fibres per centímetre cúbic).

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”PER SABER-NE MÉS: TMB troba amiant en 38 de 109 vagons del metro inspeccionats” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/societat/amiant-metro-tmb-mesures/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Els sindicats del metro i l’Associació de Víctimes Afectades per l’Amiant a Catalunya (ACAAV) consideren en canvi que els resultats de l’informe són preocupants perquè en alguns amidaments se supera per molt poc, en alguna centèsima, aquestes 0,01 fibres d’amiant per centímetre cúbic. L’ACAAV va més enllà i subratlla que hi hauria d’haver amiant zero en l’ambient. “No hi ha cap límit que sigui fiable. Inhalar una sola fibra d’amiant pot causar malalties i, fins i tot, la mort”, ha explicat a betevé José Luis Gómez, vicepresident d’ACAAV.

200 punts amb amiant al metro

Els resultats d’aquests amidaments a les estacions de la Torrassa i Santa Eulàlia, coincideixen amb l’elaboració del cens que TMB està duent a terme dels punts de la xarxa de metro on encara hi ha amiant. Com ha avançat betevé, aquest diumenge, en un inventari provisional, se n’han detectat uns 200.  Ara bé, els sindicats creuen que l’estudi definitiu en pot treure més a la llum perquè les dades actuals s’han dut a terme amb col·laboració amb els treballadors, que no tots tenen -expliquen els sindicats- la formació adequada per detectar aquest material.

TMB reitera que no hi ha perill per als usuaris i els treballadors i assegura que s’està treballant per fer desaparèixer del metro tot l’amiant. És un compromís que ha adquirit amb la seva plantilla. De fet, recorden que ja s’hi està treballant des de fa anys i que s’han eliminat de les instal·lacions fins a 3.000 metres quadrats d’aquest material.