L’Ajuntament de Barcelona està estudiant les ofertes que han fet sis empreses per gestionar el servei de la neteja els propers vuit anys. Es tracta del contracte més important del consistori, amb una inversió superior als 2.400 milions euros (307 milions anuals, durant vuit anys) i, per primera vegada, el concurs s’ha dividit en quatre lots perquè una sola empresa no es faci amb tot el servei.

Són les sis empreses següents:

  • CESPA.
  • Corporación CLD, Servicios Urbanos de Tratamiento de Residuos.
  • FCC Medio Ambiente.
  • URBASER.
  • Valoriza Servicios Medioambientales.
  • UTE conformada per OHL Servicios Ingesan, José Antonio Romero Polo i Acciona Servicios Urbanos.

Es dona la circumstància que FCC (actual adjudicatària de la neteja a Barcelona) va rebre una multa de 7,1 M € per part de l’Ajuntament, arran d’un cas de frau entre entre el 2013 i el 2016.

Recollida porta a porta i contenidors intel·ligents

Amb el nou contracte, l’Ajuntament vol estendre la recollida porta a porta a més barris de la ciutat (es va estrenar el febrer del 2018 a Sarrià), així com també començar a utilitzar contenidors intel·ligents. Aquests nous dispositius serviran per incentivar el reciclatge, ja que estaran vinculats al càlcul de la taxa de residus (que actualment s’aplica al rebut de l’aigua).

El nou contracte de neteja també ampliarà la plantilla en 225 treballadors nous.