Glòries no veu encara la llum al final del túnel. La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat per unanimitat una nova modificació del projecte per reforçar els túnels de les línies R3, R4 i R1 de Rodalies, per sota dels quals s’ha d’excavar el túnel viari de la Gran Via. Aquesta modificació i el projecte per reforçar els túnels de Rodalies pugen a 5,3 M €.

El director general de BIMSA, Ángel Sánchez, ha assegurat que aquest import “no suposa cap sobrecost” en el pressupost total del túnel ja aprovat, que és de 149,2 M €. A la comissió, Sánchez ha detallat que la modificació del projecte busca millorar el terreny per excavar per sota dels túnels de Rodalies sense que hi hagi cap alteració d’unes galeries subterrànies “en estat precari”.

En concret, el túnel viari de Glòries passarà per sota de quatre túnels ferroviaris, tres de Rodalies (R1, R2 i R3-R4) i un del metro (L1). De moment, ja s’ha excavat per sota del túnel de l’R2 i s’està treballant per perforar per sota dels túnels de l’R3-R4 i de l’L1 “sense cap incidència”. Precisament, el novembre del 2019 ja es va aprovar una primera modificació del projecte per reforçar el túnel de la Línia 1.

El calendari d’obres, tocat pel coronavirus

A finals de l’any passat, amb la primera modificació, es va posar l’estiu del 2021 com a data per finalitzar el túnel. Fonts municipals no concreten si el calendari es manté i reconeixen que caldrà tenir en compte l’impacte del coronavirus, que va aturar les obres més de dos mesos. Aquesta aturada és la que ara s’està avaluant per definir el calendari nou.