obres túnel Glòries

La Comissió d’Urbanisme ha aprovat per unanimitat una modificació del projecte del túnel de la plaça de les Glòries que encareix les obres 1,8 milions d’euros. Els canvis han de servir per reforçar el túnel de l’L1 del metro que creua la plaça i per sota del qual s’ha de soterrar el trànsit de la Gran Via. En total, el túnel de Glòries passarà per sota de tres galeries ferroviàries.

De moment, ja s’ha excavat sense problemes per sota del túnel de l’R2 que va a l’Estació de França. Ara caldrà excavar per sota del túnel per on passen els trens de l’R1, l’R3 i l’R4 de Rodalies i també pel túnel de l’L1. En aquest últim cas, el director de BIMSA, Ángel Sánchez, ha explicat que s’haurà de reforçar la volta del túnel per assegurar l’estructura quan s’excavi per sota.

Sánchez ha dit que el túnel de l’L1 data dels anys 60 amb una construcció senzilla i que era una incògnita saber en quin estat estaria. Pel que fa al túnel de l’R1, l’R3 i l’R4, BIMSA ha iniciat converses amb Adif per veure com es pot reforçar. El director de BIMSA ha explicat que s’han posat alguns avisos al terreny que “estan girant de forma peculiar” conforme avança l’excavació i que volen deixar l’estructura assegurada abans de continuar.

Malgrat aquest encariment, Ángel Sánchez ha assegurat que l’obra no té sobrecostos perquè no s’ha superat el pressupost global (149 milions d’euros). La previsió és tenir llest el túnel de Glòries l’estiu del 2021.