L’ús de vehicles elèctrics ha crescut exponencialment a les grans ciutats en els darrers tres anys. L’última gran novetat ha estat el patinet elèctric, que s’ha convertit en l’autèntic rei de la mobilitat a Barcelona arran del creixement de la xarxa de carrils bici. Aquests patinets han tingut un paper important a la fira EXPOelèctric, que ha celebrat enguany la vuitena edició al passeig de Lluís Companys. Aquesta vegada, els mitjans de transport de petites dimensions han pres protagonisme als cotxes. Això, segons els experts, és perquè estan pensats expressament per a desplaçaments curts i urbans. Són una alternativa econòmica al cotxe però també al transport públic.

Un altre sector que ha experimentat un creixement important ha estat el de les motos elèctriques. Les principals marques asseguren que les vendes estan més encarades a empreses i grans flotes que no pas als usuaris particulars. Tot i això, creuen que el creixement de les plataformes d’ús compartit com e-Cooltra o Yugo també ajudaran a fomentar que moltes persones optin per comprar-se una motocicleta elèctrica.

L’autonomia toca sostre

El preu dels vehicles elèctrics és superior al dels que funcionen amb combustió, però els fabricants subratllen l’estalvi en carburant i també en els impostos com una forma ràpida d’amortitzar-los. Aquesta és, precisament, la mentalitat que va dur el primer vehicle 100 % elèctric al sector del taxi.

Actualment, les marques treballen amb bateries que asseguren una autonomia d’entre 350 i 500 quilòmetres per als cotxes. Una distància que els professionals consideren suficient sempre que les administracions i companyies d’electricitat fomentin la instal·lació de punts càrrega en carreteres i autopistes, una idea encara llunyana però que compten que es faci realitat en un període de tan sols dos anys.