vol cancel·lat aeroport

Ryanair torna a veure com els seus treballadors es declaren en vaga. Ha estat aquest divendres, dues setmanes després que l’aerolínia afrontés l’última aturada -de pilots i tripulants de cabina d’Alemanya.  L’aerolínia ha cancel·lat 190 dels 2.400 vols programats a la xarxa europea, el 8 % del total, per la vaga secundada pels treballadors de cabina d’Espanya, Bèlgica, Holanda, Portugal, Itàlia i Alemanya. A l’Aeroport del Prat s’han cancel·lat un total de 36 vols amb origen o destinació al Prat i a l’aeroport de Girona se n’han anul·lat 8 més. La companyia ha xifrat en 30.000 els passatgers que s’han vist afectats del total de 450.000 que anaven a volar amb Ryanair.

L’aturada conjunta, que s’acaba aquesta mitjanit, està impulsada pels sindicats que ja van promoure les aturades dels dies 25 i 26 de juliol. Exigeixen que l’aerolínia accepti seguir la legislació laboral dels mercats on treballen, en lloc de la irlandesa, més laxa en la defensa dels drets dels treballadors.

Ryanair lamenta profundament “les molèsties innecessàries”

Tal com han fet davant les diferents protestes d’aquest estiu, Ryanair ha avisat els usuaris afectats a través de correu electrònic i de missatge de text de les cancel·lacions amb tres dies d’antelació. Tot i això, hi ha hagut alguns passatgers que han anat a l’Aeroport de totes maneres perquè, o bé no han rebut l’avís de la companyia o bé no han pogut accedir al seu correu electrònic. La companyia també ha aprofitat per carregar contra l’aturada. Ha lamentat profundament “les molèsties innecessàries” derivades de les vagues, les quals creu que estan convocades pels sindicats “a petició d’empleats de línies aèries de la competència”.

Segons Ryanair, els treballadors que hi donen suport són “una petita minoria” del personal de cabina i les aturades no tenen raó de ser perquè la companyia ja ha acceptat les condicions dels sindicats, que reclamaven els contractes i termes i condicions locals.