Barcelona disposa de 758 connectors públics per recarregar vehicles elèctrics, segons la darrera actualització de l’Open Data de l’Ajuntament. Els punts de recàrrega estan repartits en 111 ubicacions, ja sigui a la via pública o en aparcaments de titularitat municipal. En aquest mapa les trobaràs totes, així com informació sobre els connectors que hi ha en cada punt, el tipus de recàrrega que permeten, com s’hi pot accedir i el telèfon d’incidències.

Sant Martí, el districte amb més connectors

Sant Martí disposa de 136 connectors per a vehicles elèctrics situats en 21 espais. És el districte amb més connectors, seguit per l’Eixample, amb 118, i Sants-Montjuïc, amb 108. En canvi, Horta-Guinardó i Nou Barris són els districtes on hi ha menys punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

Si posem la lupa a Sant Martí, els barris del Parc i la Llacuna del Poblenou i la Vila Olímpica són els que concentren més connectors, 33 en quatre punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, concretament. Ara bé, els punts de recàrrega més grans de la ciutat es troben a l’aparcament de l’Estació del Nord, amb 52 connectors, i el de l’avinguda de Rius i Taulet, amb 64 connectors.

Schuko i Mennekes, els connectors més comuns

Els punts de recàrrega de vehicles elèctrics públics de Barcelona ofereixen quatre tipus de connectors: CHAdeMO, Combo2, Mennekes i Schuko. Aquest darrer és el més present.

Les matriculacions de vehicles elèctrics del 2018 ja doblen les del 2017

Entre els mesos de gener i agost del 2018 s’han matriculat 1.746 vehicles elèctrics a la ciutat de Barcelona. La xifra dobla de llarg el nombre de vehicles elèctrics matriculats al llarg del 2017, 849.

Aquestes dades confirmen la tendència a l’alça en els últims anys d’aquest tipus de propulsió. Destaca el pic del 2013, en què, segons dades de la Direcció General de Trànsit, es van matricular prop de 500 motocicletes elèctriques a la ciutat, coincidint amb l’arribada d’empreses de lloguer d’aquests vehicles.

Pel que fa al tipus de vehicles, els de dues rodes s’emporten bona part del pastís dels vehicles elèctrics matriculats a Barcelona durant el 2018. Les motocicletes representen el 32,8 % i els ciclomotors, el 47,4 %.

No és estrany, doncs, que 350 connectors de la xarxa de punts de recàrrega públics siguin d’ús exclusiu per a motos.