metro L1

Els treballadors del metro votaran la setmana que ve en assemblea si convoquen més aturades en protesta per la gestió que TMB està fent de la crisi de l’amiant. Fonts del comitè apunten que la convocatòria encara no està tancada, però que es preveu fer-la el proper dijous 21 de març en dos torns, un de matí i un altre de tarda.

El que tampoc no s’ha concretat encara és la proposta que hi ha sobre la taula, és a dir, quants dies duraria l’aturada, ni si seria parcial o de tot el dia ni en quines dates. Els representants dels treballadors han de tancar el plantejament que duran a l’assemblea en una reunió prevista per a aquest dijous.

Si tira endavant, no seria la primera vaga en què l’amiant és al centre de les reivindicacions. Ja ho va ser a finals de febrer, coincidint amb el Mobile World Congress. Els empleats del metro reclamaven que es fessin revisions mèdiques per detectar possibles afectacions a tota la plantilla, i no només a una part, tal com s’està fent.

Precisament aquest dimecres, els empleats del suburbà han denunciat el primer cas d’asbestosi per exposició a l’amiant detectat en un treballador en actiu. Segons les darreres dades, l’empresa n’ha localitzat 12 amb afectacions lleus a la pleura causades per l’amiant. Tot i això, el comitè d’empresa va denunciar també que un empleat jubilat va morir a conseqüència de la inhalació d’aquestes fibres tòxiques. De moment, s’ha trobat amiant a 76 cotxes de metro i al conjunt de les instal·lacions se n’ha detectat en prop de 200 punts.

Més enllà del metro, l’amiant és present en molts punts de la ciutat i l’Ajuntament n’està elaborant un mapa. La FAVB, però, denuncia la manca de control administratiu en els enderrocs d’edificis que en tenen, com el cas que va gravar betevé al carrer de Badajoz.