Amiant al metro

El nombre de cotxes del metro de Barcelona on s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, continua augmentant. Ja en són 76. TMB, a través d’un comunicat, insisteix que l’han trobat en baixa proporció, en estat no friable -és a dir, que no desprèn fibres- i ben conservat. És per això, asseguren, que no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació”. Tot i això, aquest dilluns han començat els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant.

Transport Metropolitans de Barcelona exposa que, fins ara, s’han obtingut els resultats de 185 cotxes dels 210 que integren les sèries 3000 i 4000, els trens més antics de la flota i que circulen per les línies 3 i 1, respectivament. La pintura dels cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ha estat certificada documentalment com a lliure d’amiant. Es tracta de dotze cotxes fabricats el 1996 que circulen per la Línia 3. La resta de cotxes d’aquesta sèrie, que són del 1992, estan sent analitzats i fins ara no s’ha trobat indicis d’amiant.

Els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura que revesteix els trens no conté amiant. D’altra banda, els constructors dels més moderns, les sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

Les anàlisis continuen

El nombre encara no és definitiu. La detecció encara s’allargarà uns dies. Mentrestant, en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment “que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres sense les precaucions adequades“.