Aquest estiu, la crisi del coronavirus ha fet canviar el panorama a Barcelona. Hi ha pocs turistes i pocs barcelonins –que s’han escapat a les segones residències–, l’activitat a l’aeroport i el port és gairebé nul·la i molts hotels estan tancats. És una combinació de factors que han fet baixar el nombre de clients potencials dels taxis. Des del sindicat Elite Taxi calculen que la facturació ha caigut un 80 % els darrers dies. 

A principis d’agost, els taxistes ja van anunciar que s’autoregulaven per fer front a un mes d’agost sense turistes per la crisi de la covid-19 i evitar un excés de taxis buits circulant pels carrers de la ciutat. Van acordar que, dels set dies que té la setmana, només en treballarien quatre. Això suposa uns 6.000 taxis. Tot i això, el sector assegura que només en circulen uns 4.000. N’hi ha que han decidit no treballar perquè no els surt a compte. L’Antonio, per exemple, es queixa que “diumenge passat només vaig fer 10 € en vuit hores”. “Les caixes han baixat en picat. Pràcticament és que no hi ha feina” diu un altre.

Massa taxis al carrer

Des de l’Agrupació Taxi Companys demanen que el Govern “els doni les ajudes econòmiques que necessiten” i afegeixen que “encara que surti el 60 % de la flota, quan la caiguda de la facturació és del 80 %, l’únic que fan és donar voltes pel carrer i contaminar molt més”. Un altre taxista, en Lluís Miquel, afirma, també, que “són massa cotxes al carrer” i que “no han legislat com s’hauria de fer”.