El “showroom” del 080 Barcelona Fashion, el certamen de moda per acostar les firmes catalanes als compradors internacionals, se celebrarà aquest any en format digital. La plataforma estarà operativa durant sis setmanes, del 10 de setembre al 21 d’octubre. D’aquesta manera, el certamen s’adapta a la situació generada per la pandèmia de la covid-19, ja que la Generalitat tem que molts compradors no podran viatjar a Catalunya.

Amb el nom de 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, el certamen vol “garantir la seguretat de marques i compradors”, però al mateix temps oferir l’entorn necessari per generar “nous negocis i noves relacions professionals”. La previsió és que hi participin una vintena de marques catalanes i un miler de compradors internacionals. 

Contacte directe amb els compradors

Les marques expositores, principalment de moda femenina, roba de bany i complements de segment alt, exhibiran les col·leccions mitjançant fotos i catàlegs. A l’espai “Community” podran contactar directament amb els compradors. De moment, ja hi ha confirmades les marques Yerse, Sita Murt, Escorpion, Lola Casademunt, Blue Dolls, Dr. Bloom i Anna de Manel. Pel que fa als compradors, el Modacc treballa amb una base de dades de més de mil contactes, entre els quals agents, compradors i distribuïdors de tot el món, i asseguren que la resposta està sent molt positiva.

Segons la Generalitat, la plataforma “facilita els intercanvis entre professionals i crea una comunitat per estimular les relacions comercials i de negoci”. A més, dona l’oportunitat a les marques d’integrar-se al 080 Barcelona Fashion, que aquest 2020 es farà al setembre i també en format digital.