Finalment el sector del taxi, en una decisió gairebé històrica, ha aconseguit que més del 90 % de les associacions que en formen part vagin a una per mirar de regular com han de funcionar durant el mes d’agost. L’alternativa a aquest gran acord era tornar al panorama d’abans de la pandèmia: 8.000 taxistes treballant en una ciutat amb molts pocs turistes.

Un acord necessari

Segons els taxistes, les administracions que regulen el sector del taxi com ara l’Institut Metropolità del Taxi, els han assegurat que no disposen de les eines per prohibir circular els taxistes. Davant d’aquesta falta de legislació, els conductors han decidit organitzar-se per ells mateixos per mirar de no saturar un mercat molt empetitit per la covid-19. Ara, amb el pacte sectorial a la mà, els taxistes han de descansar tres dies i treballar-ne dos, i d’aquesta manera optimitzen més les jornades laborals.

Una situació desesperant

Ara mateix, els taxistes han d’esperar unes dues hores per mirar de recollir algun client i ho fan a les parades del centre o al costat d’alguna estació aquests dies plenes de gom a gom. Prefereixen fer això que circular per la ciutat perquè, asseguren, consumeixen molta benzina abans de trobar algun client i la carrera finalment no els acaba compensant.

Els mateixos taxistes ens confessen que la facturació ha baixat un 80 % i que, ara mateix, fan unes sis carreres al dia quan, a l’estiu, abans del coronavirus, acostumaven a fer-ne unes 16. Si aquest agost no haguessin establert els torns actuals, haurien acabat fent unes dues o tres carreres.

La situació a l’aeroport no és gaire engrescadora. Els taxistes es poden arribar a esperar sis hores abans d’agafar algú, tot i que les carreres aquí són més lucratives, la inversió en temps no compensa en la majoria dels casos.

Els conductors de taxi saben que aquest acord al que han arribat no els obliga a res però, per solidaritat amb els companys, volen respectar-lo i aconseguir, tots plegats, que aquest agost de pocs turistes es pugui portar millor.