Panell cancel·lacions aeroport

Els treballadors del Comitè de Vaga d’Iberia estan reunits aquest dilluns amb l’objectiu de decidir les properes accions a dur a terme després de l’aturada d’aquest cap de setmana, que ha obligat a cancel·lar un total de 143 vols i ha afectat més de 15.000 passatgers. No es descarta cap opció, tot i que els treballadors remarquen que volen negociar amb la companyia. Demanen estabilitzar com a personal fix de plantilla el personal eventual, que xifren en unes 400 persones. Afegeixen a les seves peticions que el grup de treballadors que estan a temps parcial passin a temps complet. Fonts del comitè de vaga asseguren a betevé que no tenen cap reunió prevista amb els representants de l’empresa.

Les reivindicacions del personal de terra

El comitè de treballadors denuncia la sobrecàrrega de la plantilla, que és de 2.000 persones. Assegura que hi ha “manca de diàleg” de la direcció d’Iberia i afegeix que falta personal per cobrir les necessitats reals per l’augment de feina a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. Actualment, el personal d’Iberia a Barcelona gestiona prop del 65 % de les operacions del personal de terra. Amb aquesta vaga demanen més dotació de personal per fer front al creixement del trànsit aeri, que l’any passat va superar els 50 milions de passatgers.

143 vols cancel·lats i més de 15.000 passatgers afectats

La vaga dels treballadors ha afectat aquest cap de setmana 143 v0ls,  62 dissabte i 81 diumenge, la majoria de la companyia Vueling. 15.600 passatgers d’aquesta companyia amb origen o destinació a Barcelona han notat les conseqüències de l’aturada, la meitat a l’aeroport del Prat i l’altra meitat en altres ciutats que connecten amb la capital catalana.  La majoria van ser recol·locats en altres vols el mateix dia o l’endemà, segons la companyia. La resta de companyies afectades per la vaga han cancel·lat 31 vols més, principalment Iberia, British Airways i Turkish Airlines.

Seguiment de la vaga i serveis mínims

 L’aturada ha tingut un seguiment del 14,9 %, segons Iberia, i del 80 %, segons UGT. El Ministeri de Foment va decretar uns serveis mínims del 100 % dels vols interiors amb territoris no peninsulars, el 54 % dels internacionals i el 32 % dels peninsulars amb una alternativa de transport inferior a cinc hores.